2023
В началото на 20-те години живеещите във Франция италианци Пол-Албер и Анджело Букиали се прочуват със своите ефектни изяви в редица автомобилни състезания. Първият техен прототип се появява през 1922 г. и още същата година успява да спечели няколко надпревари на местно ниво, управляван от двамата братя. След този успех те решават да основат собствена автомобилна фирма в парижкото предградие Курбьовоа.
През 1926 г. на автосалона в Париж дебютира Bucciali TAV 10CV, оборудван с 4-цилиндров 1,7-литров двигател с мощност 42 к.с., при който агрегатите на трансмисията са разположени пред предния мост, а полуосите се намират в тръба, изпълняваща ролята на горен носач в системата на окачването. На мястото на ресорите и амортисьорите е поставен хоризонтален цилиндър с гумени елементи.
Автомобилът е особено интересен не само като конструкция, но се отличава и със своя ефектен дизайн. Неговите по-съвършени версии са лансирани съответно под цифровия индекс TAV 11CV, която разполага с 8-цилиндров двигател SCAP с обем 2,4 литра и 65 к.с., и TAV 15, снабдена с 6-цилиндров мотор от 55 к.с.
През 1928 г. отново на автосалона в Париж е изложен разкошният огромен седан TAV 8, чиято колесна база е 3500 мм, а използваният в случая агрегат е американски Lycoming – редова “осмица” с работен обем 4,4 литра и мощност 85 к.с.
Следващият поред модел е Bucciali TAV 30, който се изработва в малки серии между 1930 и 1932 г. Той също се предлага с 8-цилиндров редови двигател, с работен обем от 4850 куб.см. и мощност 90 к.с.
Част от най-ефектните каросерии с огромни фарове, безкрайно дълги “торпеда”, прекалено нисък покрив и гигантски колела и калници са поръчвани от Bucciali при някои от най-изтъкнатите в онази епоха френски каросерийни майстори, като Labourdette и Saoutchik. За фирмена емблема е избрано изображението на летящ щъркел, тъй като по време на Първата световна война Пол-Албер (както впрочем и създателят на Hispano-Suiza Марк Биркигт) служи в ескадрилата Гинем, върху чиито самолети е бил изобразен щъркел.
През 1930 г. братята Букиали заминават за САЩ в търсене на финансова подкрепа, с която да се опитат да спасят своя бизнес. Там преговарят с представители на някои автомобилни компании, като Rexton и Peerless, но без особен успех, тъй като по това време САЩ и Европа са в условията на тежка икономическа криза.
В периода 1931-1932 г. е лансиран моделът TAV 12, който се предлага с 12-цилиндров двигател Voisin. Последният в историята на фирмата модел, наречен TAV 30, е окомплектован с 8-цилиндров Lycoming, генериращ 130 к.с.
Bucciali официално преустановява дейността си през 1932 г., макар че през 1936 г. Пол-Албер създава нов автомобил с класическа компановка и 6-цилиндров 2-литров двигател с мощност 45 к.с., в сътрудничество с компанията Mathis. За своята 10-годишна дейност фирмата изработва 151 автомобила, от които 38 са с предно предаване, но тя ще остане в историята не толкова заради по-масовото внедряване на предното предаване в серийните автомобили, колкото със своя ексцентричен и провокативен, дори от сегашна гледна точка дизайн.