2017
На всеки две години отбори от цял свят се събират в Австралия, за да се състезават с автомобили, задвижвани със соларна енергия на трасе от 3000 км в Bridgestone World Solar Challenge. С опита си в областта на мобилността, Bridgestone подпомага студентски отбори, приели това извънредно предизвикателство. Един от тези отбори е студентският SolarCar от университета в Бохум, Германия. Състезанието е създадено през 1987 г. и до този момент е най-взискателното за соларни автомобили в света.
От 8 до 15 октомври 2017 г. ще се проведе World Solar Challenge. Най-добрите отбори за соларни превозни средства от цял свят ще шофират от Дарвин до Аделаида, пресичайки континента. Като най-голямата компания за гуми и каучукови изделия в света, Bridgestone предлага своя опит и техническа поддръжка, а също така оборудва 4 отбора от Европа и още 17 отбора по целия свят с гуми Ecopia с ologic технология. Германският отбор SolarCar от университета в Бохум ще бъде подкрепен. Карина Хейър, съвместен ръководител на отбора, заедно с Макс Рингел, заяви: „Гумите на Bridgestone ни дават възможност да спестим 20% от енергията, благодарение на намаленото съпротивление при търкаляне. Благодарение на Bridgestone ще можем да се състезаваме за победа“.
Практическо сътрудничество между Bridgestone и студентите
Отборът от Бохум започва в Cruiser Class, в който конструкцията трябва да издържа на ежедневните нужди. „Целта на World Solar Challenge е да представи най-съвременните научни изследвания, както и да срещне лидери на иновациите с нестандартни мислители“, обяснява Хейър. SolarCar проект за обучение воден от студенти и базиран на проблем. Студентите отговарят за разработването, конструирането и изпитването на новото соларно превозно средство, както и за времето, логистиката и връзките с пресата. Bridgestone е тясно свързан с отбора на SolarCar – и двете страни печелят от конструктивния обмен на информация.
„За Bridgestone сътрудничеството с отбора на SolarCar е добра възможност за подкрепа на кауза за бъдещата устойчива мобилност. Можем да тестваме бъдещи версии на автомобилите, използващи нашите гуми на дълги разстояния и при трудни условия“, обясни Робърт Соерман, Мениджър потребителски продукти, Bridgestone, Германия.