2025
Bridgestone обяви инвестиция в нов симулатор за шофиране [driver-in-the-loop (DiL)] в своя R&D център за региона EMEA, разположен в близост до Рим, Италия. Допълвайки своите възможности за виртуална разработка на гуми (VTD), новият високотехнологичен DiL симулатор подчертава ангажимента на компанията да дигитализира напълно процеса на разработка на гуми. Инвестицията ще позволи на Bridgestone да комбинира симулации на гуми и превозни средства с технологии, базирани на изкуствен интелект (AI) – стимулирайки иновациите, устойчивостта и съкращавайки времето за излизане на пазара.
Използвайки виртуалната разработка на гуми (VTD) вече повече от десетилетие, въвеждането на собствен симулатор „driver-in-the-loop“ (DiL) дава възможност на инженерите на Bridgestone да възпроизвеждат виртуално поведението на гумите, взаимодействието с превозните средства и реакцията им в различни условия – комбинирано със субективната оценка на експертни тестови пилоти. С помощта на технологии, базирани на изкуствен интелект (AI), тази комбинация подпомага по-бързата оценка на множество видове конструкции, ускорявайки напредъка към постигането на желаните характеристики на гумите и експериментирането с нови иновативни концепции.
Новият DiL симулатор ще помогне на Bridgestone да ускори иновациите и да изследва неизследвани до момента области, като същевременно намалява времето за пускане на нови продукти на пазара и повишава ефективността на процесите по разработка. Инвестицията също така укрепва позициите на компанията в разработката на премиум оригинално оборудване (OE) и резервни части, както и в сътрудничеството с производителите на автомобили (OEM). Новите възможности позволяват гумите и превозните средства да се разработват паралелно чрез бързи съвместни итерации.
Вътрешната DiL симулация ще ускори и пътя на Bridgestone към по-устойчиви решения. Благодарение на намаляването на обема на произведените експериментални гуми и физическите тестове, компанията прогнозира, че тази инвестиция ще доведе до спестяване на до 12.000 тестови гуми годишно, което значително ще намали въглеродните емисии (CO₂). Собствената VTD технология на Bridgestone вече допринася за намаляване на разхода на суровини и въглеродния отпечатък с до 60% в процеса на разработка на OE гуми, а при гумите за подмяна този процент е минимум 25%.