Bridgestone влиза в бизнеса с телематика


22
ян.
2019

Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), дъщерно дружество на Bridgestone Corporation в EMEA, сключи споразумение с TomTom за придобиване на телематичен бизнес за 910 милиона евро.

Сделката ще обедини най-големия производител на гуми и каучукови изделия в света с водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа, създавайки водеща платформа за данни за автомобили. TomTom Telematics ще даде допълнителен тласък на Bridgestone по пътя на компанията към затвърждаване на своята лидерската позиция в мобилните решения в региона, а комбинацията от предложенията на двете компании ще позволи на Bridgestone да продава гуми и решения на по-голяма клиентска база. Освен това, достъпът до данните ще подобри виртуалното разработване и тестване на гуми на Bridgestone, както и иновациите при свързаните превозни средства, което би било в полза на всички клиенти, включително OEMs.

Новите социални, икономически и технологични мегатенденции тласкат темпото на промяна в автомобилната индустрия и бъдещето на превозните средства е свързано, автономно, споделено и електрическо. В този контекст Bridgestone определи решенията за дигитална мобилност и решенията за автопаркове като стратегически приоритет. Това е подчертано от нарастващото значение на автопарковете над индивидуално притежаваните превозни средства за превоз на хора и стоки. Нарастващото търсене в транспортната индустрия означава, че собствениците и мениджърите на автопаркове трябва да увеличат максимално производителността и да намалят общите разходи за собственост повече от всякога.

Най-новата инвестиция се основава на предишни усилия на Bridgestone за укрепване на дигиталните си възможности в EMEA. По-конкретно, компанията има изградени възможности за събиране на данни от сензори, платформи за данни и анализи. Това доведе до стартирането на редица цифрови решения и приложения като Tirematics, Mobox, FleetPulse и Bridgestone Connect.

TomTom Telematics водач в индустрия с двуцифрен растеж, се вписва на стратегическо ниво в Bridgestone, тъй като разполага с голяма и нарастваща потребителска база с 860,000 превозни средства, от които повече от две трети са тежкотоварни. Компанията има специално разработена система за преминаване към пазара и първокласни дигитални услуги, включително WebFleet и NextFleet. Силните основни технологии, базирани на анализ на данни, разчитат на отворена, мащабируема, сигурна cloud платформа. TomTom обработва средно над 800 милиона GPS позиции, 3,3 милиона пътувания и 200 милиона входящи съобщения на ден.

Платформата на компанията позволява на клиенти като автопаркове, лизингови компании или корпоративни автопаркове да направят операциите си по-ефективни. Тя също така дава възможност за партньорства, като например с производители на оригинално оборудване, поради по-голямото удоволствие от шофиране. Управленският екип на TomTom Telematics успява постоянно да увеличава клиентската си база и да поддържа рентабилен бизнес година след година. Бизнесът е добре позициониран и за бъдещ растеж на решения за автопаркове и за разработване на нови бизнес модели, разчитащи на софтуерни възможности.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >