Bravo: един Fiat, който заслужава похвали


13
ян.
2022

Може ли да препоръчате Fiat на най-добрия си приятел? Допреди няколко години отговорът беше: Да, ако искате да го ядосате. Но от представянето на актуалната Panda италианците доста подобриха качеството. Както и дизайна. Което се доказва и от представеното в началото на 2007 г. Bravo – отпред с препратки към Maserati, отзад малко Alfa – точно така трябва да изглеждат расовите южняшки автомобили.

Спирачните апарати отзад понякога запичат, при което в повечето случаи се повреждат и спирачните дискове.

В същото време премиерата на Bravo (което се предлага само с 5 врати) не мина добре: веднага след старта на продажбите 297 автомобила трябваше да посетят сервизите заради опасност от счупване на задния мост. Грешка в конструкцията? Не, немарливи заварки. Може да се случи на всеки, но едва ли ще се повтори при този доставчик. Както и проблемът с лошо вулканизираните спирачни маркучи, които се наложи да бъдат сменени в началото на 2008 година.

Недостатъчно удобни: седалките не са тапицирани много добре, позицията на седене не е особено удобна.

Клиентите нямат почти никакви оплаквания, сериозните недостатъци са рядкост. 1,9-литровите Multijet-дизели се славят като много надеждни, като 8-клапанната модификация с мощност 120 к.с. е дори още по-„корава” от 16V със 150 к.с. Още през 2008 г. и двата двигателя бяха заменени с нови 16V-дизели с работен обем 1,6 и 2,0 литра и мощност между 105 и 165 к.с. Но за разлика от другите компактни модели, при Fiat по-търсени са бензиновите двигатели. Повечето от тях са с работен обем 1,4 литра, като най-популярен е турбомоторът (T-Jet)  с мощност 120 к.с. Което е разбираемо, защото Fiat не са наблегнали на олекотяването на конструкцията. Теглото на Bravo е 1280 кг, поради което базовият двигател с мощност 90 к.с. не може да осигури достатъчна динамика.

Има случаи на шумни кормилни рейки. По принцип Fiat ги подменя безплатно.

В началото имаше някои критики и към настройките на окачването, които не бяха нито особено комфортни, нито особено спортни. Поради което през април 2009 г. Bravo бе подобрено и вече вози много по-комфортно. А през март 2008 г. бе проведен малък, незабележим фейслифт, при който слабото отопление на дизеловите модели бе подобрено с електрически подгревател. Така Bravo се превърна в автомобил, който можете без никакви угризения да препоръчате дори и на някой зиморничав приятел.

Биалетките често се разбиват. Смяната им е бърза и евтина.

Пробно шофиране

Нашият тестов автомобил е 1.4 16V Active (на снимките е автомобилът от продължителния тест с друг двигател) от дилъра в Хамбург Autopark. Цената е много изгодна, тъй като bella machina има климатична и навигационна система. Състоянието на автомобила е безупречно, няма никакви драскотини или вдлъбнатини, шофирана е от непушач – на практика е като нова.

При нашето пробно шофиране не откриваме никакви сериозни проблеми, само типичните за Bravo недостатъци като шумове от сервоуправлението и тракане от кората на багажника. Който обаче шофира 1,4-литровия бензинов модел, след като е свикнал с модерен турбодизел, ще почувства липсата на еластичност. Затова ние препоръчваме неразрушимия 1.9 Multijet 8V.

Маншоните на полуоските понякога се късат, след което проникналата мръсотия унищожава карето.

Нашата оценка е напълно положителна: ако мощността на 1,4-литровия мотор ви е достатъчна, не бива изобщо да се замисляте при покупката на това запазено Bravo.

Това ни дразни

Качеството на изработката е несравнимо по-висока от повечето модели на Fiat от близкото минало, но все още не е напълно перфектна. Собствениците на Bravo се дразнят от вибриращите странични огледала, недобре уплътнените задни светлини и проникването на вода в багажника. Има единични случаи на проблеми с лагерите на главините, скърцащи педали на съединителя, скъсани изпускателни колектори при T-Jet-моделите и дефектни ЕГР-клапани при 16V-дизелите. Понякога се „побъркват” автоматичните климатични инсталации, радиото заглъхва, вратите провисват или има проблеми с качеството на лаковото покритие. Понякога дизелите имат проблеми с филтъра за твърди частици при движение из града, освен това в моторното масло прониква дизелово гориво и нивото му се повишава над максимума.

Когато двигателят гасне или пали трудно, причината често се крие в ламбда-сондата.

Извод

Препоръчителен Fiat? Дори и аз ще трябва да свикна с тази мисъл. Но фактите са категорични: Bravo се представя чудесно пред TUV – 84,1 процента минават първия преглед без никакви забележки. И още нещо: Bravo е практически непознат в пощенската кутия за оплаквания на AUTO BILD. А това говори много.

Понякога задните светлини се превръщат в аквариум, тъй като в тях прониква вода.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин