За съжаление нямахме възможност да тестваме оригинала от 2006 г. – Brabus Rocket 900 обаче не пада по-долу от своя далечен предшественик!
През 2005 г. Brabus шокира автомобилния свят и посетителите на изложението IAA с чудовище на име Rocket. На външен вид по-скоро сдържан Mercedes-AMG CLS, който обаче бе яко тунингован под капака.
Целта: Brabus искаше да направи „най-бързият седан на света”. Отново. Хората от Ботроп, Германия държаха рекорда още от 1996 г. с вдигналия 330 км/ч E V12. А през 2003 г. подобриха рекорда с E V12 Biturbo, който успя да развие 350,2 км/ч. След това целта бе още по-голяма максимална скорост.
Как? Посредством преработка на V8 агрегата на V12, увеличение на работния обем от 5,5 на 6,2 литра и две големи турбини. Прави общо 730 к.с. и впечатляващите 1320 Нм. Достатъчно, за да вдигне през 2006 г. по време на нашето събитие Conti-Highspeed на италианската писта Нардо пилотът Brabus Ханс-Георг Хорн спиращите дъха 365,71 км/ч!
Rocket 900 – с ограние на максималната скорост на 300 км/ч
14 години по-късно Brabus продължава традицията. С Rocket 900 „One of Ten“ на базата на актуалния AMG GT 63. Както можете да се досетите от името: с 900 к.с.
Нов реорд? Все още не, тъй като Rocket е с ограничена максимална скорост – заради теглото и гумите тя е 330 км/ч, но определено може да вдигне и повече. Може би скоро ще станем свидетели на това.
Технически данни и цена: Brabus Rocket 900
двигател: V8 битурбо, отпр. надл.
работен обем: 4407 куб. см
мощност: 662 кВт. (900 к.с.) при 6200 об/мин
макс. въртящ момент: 1050 Нм при 2900 об/мин
задвижване: двойно/9-степ. авт. трансмисия
Д/Ш/В: 5066/2068/1439 мм
собствено тегло: 2120 кг
0–100 км/ч за 2,8 сек
макс. скорост: 330 км/ч
разход на гориво: 11,5 л А 98 Н
цена: 1.000.000 лв. (2020)
ИЗВОД
Гидо Науман
Оригиналният рекордьор Rocket от 2006 г. не бе на разположение. Затова трябваше да се „задоволим” с актуалния модел. А той ни впечатли не по-малко от своя предшественик. Брутален, с безкрайна тяга, супербърз.

