Тест » Brabus 600: тествахме тунингования Maybach с 600 „коня“ за 800 000 лева

Brabus 600: тествахме тунингования Maybach с 600 „коня“ за 800 000 лева

2909
2022

Maybach означава върхов лукс в номенклатурата на Mercedes, но това не е достатъчно за Brabus. Противно на очакванията, тунинг компанията с централа в Ботроп се заема не с Maybach V12, а с изпълнението V8. Резултатът от проектa, базиран на Mercedes-Maybach S 580, се нарича Brabus 600!

По отношение на визията този път тунерът от Рурската област, известен с „пищните“ си модификации, го раздава доста по-сдържано. Brabus 600 е доста дискретен – без изобилие от спойлери или раздувки на калниците. Както и при Brabus 900 Maybach GLS, хромираните декоративни лайстни, обичайни за Maybach, при Brabus 600 също са решени в Dark Chrome, за да не се набиват на очи.

Дискретен при поглед отзад: двете големи ауспухови тръби издават мощността на Brabus 600, хромираните декоративни елементи са решени в тъмен цвят.

Но все пак Brabus не се отказва от карбоновите компоненти при този Maybach. Въздухозаборниците, сплитерът отпред и задният дифузьор са направени от въглеродни влакна; логата на Brabus заменят обичайните за Mercedes и Maybach емблеми на С-колоната. Естествено, хората от Brabus са подготвили нови джанти тип „моноблок“ с размер до 22 цола. Те подчертават могъщия характер на Maybach. Благодарение на допълнителен контролен модул за окачването Maybach S-клас бива снижен с 20 милиметра.

Впечатляващ цвят на кожата в интериора

Още по-атрактивен е автомобилът отвътре. С изключение на тавана от алкантара, тук всичко е облечено в кожа, дори багажникът и стелките са кожени (но има и обикновени – за лошо време). Но това не е всичко – при Brabus 600 най-впечатляващото нещо е цветът на интериора. Цялото вътрешно пространство е решено в светло синьо (Turquoise Blue) – цвят, който наподобява тунингованата G-класа на инфлуенсърката Supercar Blondie. Седалките са изключително удобни и предлагат добра странична опора.

Разбира се, директорското кресло е в задната част на Maybach. Вместо пет, Brabus 600 предлага само четири места и централна конзола, която минава през цялото купе.

Очаквано, пространството, особено отзад, е разточително, пътниците се радват на изключително много място за краката. Има и множество функции за комфорт, например тази за масаж. Забележителн детайл обаче са вратите, които се отварят и затварят с натискането на бутон в рамката на покрива.

Инфотейнмънт система от S-класата

Технологиите в интериора са типичните за Mercedes. Водачът бива посрещнат от големия централен екран на MBUX за инфотейнмънт и навигация, комбиниран с дигитален 3D кокпит. Пътниците отзад разполагат с отделни екрани за забавление. Ако сте жадни, можете да си вземете напитка от хладилника – всичко това ни е познато от S-класата.

Интериорът е решен с много кожа, карбон и в специален цвят – Tiffany Blue.

V8 битурбо генерира с 97 к.с. повече, отколкото в серийния Maybach

Brabus демонстрира скромност не само по отношение на външния вид – но и в избора на двигател. Противно на очакванията, Brabus 600 не залага на най-потентния V12 агрегат, а на 4-литровия V8 на Mercedes-Maybach S 580. Използван е допълнителен контролен блок, за да генерира машината 600 к.с. и максимален въртящ момент 800 Нм от осемте цилиндъра. Това е само с 97 к.с. повече, отколкото в серийната модификация.

Мощността на задвижващия агрегат бива предавана посредством 9-степенна автоматична скоростна кутия към четирите колела, а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 4,5 секунди. Почти необичайно за Brabus: максималната скорост остава ограничена на 250 км/ч, както при серийната модификация.

Първи тест: вихрен старт, но разлюляване в завоите

AUTO BILD имаше възможността да изпробва новия Brabus 600 на Contidrom, тестовата писта на производителя на гуми Continental. Мощността от 600 к.с. се усеща още при първото настъпване на газта, а максималните 800 Нм карат четирите задвижващи колела да „захапят“ асфалта. Brabus 600 прави впечатление на изключително дискретен. Двигателят не „реве“ и въпреки изпускателната система с клапи, Maybach-ът е учудващо тих, благодарение на шумоизолацията. Всъщност Brabus 600 така и така няма нужда от особено спортен звук.

Ускорението с 600 к.с. е могъщо, но по отношение на завоите въздушното окачване е насочено повече към комфорта, отколкото към спортното поведение.

Неговото тегло се усеща в по-бързите завои. Заради своите приблизително 2,3 тона Maybach-ът се накланя доста и се люлее видимо при бърза смяна на посоката. Въпреки това Brabus може да се движи по-спортно благодарение на специалните режими на шофиране, които правят машината „по-твърда“.

Brabus 600 струва над 800 000 лева

На финала остава въпросът за цената: стандартен Mercedes-Maybach S 580 струва около 350 000 лв. След модификациите на Brabus тунингованата луксозна лимузина излиза 814 000 лева! Тази главозамайваща сума обаче е направо изгодна, ако направите сравнение с машините с по 900 к.с. като XLP One of Ten (1,6 млн. лв.).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин