Brabus – сезон 2003: паралелната реалност отпреди две десетилетия

1109
2023

Световно известната компания Brabus, чиято щаб-квартира е разположена в градчето Боттроп в долината на Рур, е създадена в далечната 1977 г. Преди около 20 години, в резултат от непрестанния процес на разширяване, тя открива нов отвъдокеански филиал, наречен Brabus North America Inc., който би трябвало да удовлетвори огромното търсене на нейната продукция в САЩ и Канада. По онова време в производствената програма на Brabus са включени преработки на всички серийни модели, предлагани от Mercedes-Benz и MCC Smart, като основният обем от производствените мощности е зает със създаването на малки серии от свръхмощни версии на престижните модели, например Brabus E V12 и Т12, снабдени с двигател Brabus 7.3 S V12 от 582 к.с.

Още през октомври 1996 г., преработката V12 на тогавашната E-класа влиза в гнигата „Гинес“, като „най-бързия седан в света“, благодарение на своята (електронно ограничена!) максимална скорост от 330 км/ч. През 2003 г. Brabus представя нова версия, базирана на актуалната E-класа, която е снабдена с 12-цилиндров би-турбо двигател. Нейната максимална скорост вече достига до 340 км/ч, което започва да кара мнозина специалисти да преосмислят значението на понятието „седан“. Използваният двигател е познат от S-класа 600, но е сериозно доработен от Brabus.

Скоро след като Mercedes-Benz представя в Женева своето купе CLK, Brabus успява да изпревари останалите германски тунинг компании и пръв получава привилегията да го преработи. Първото, което прави впечатление, е, че за разлика от повечето предишни модели, тук голямата емблема на Mercedes-Benz в радиаторната решетка е запазена. В предната броня са вградени два елегантни „прожектора“ за мъгла, а самата тя е чувствително “хипертрофирана”.

Brabus CLK е снабден с фирмени лети джанти Monoblock V или VІ, които се предлагат в размери от 17, 18 и 19 цола. В последния случай предните колела са с размер 8.5Jx19 отпред и 10Jx19 отзад и вървят в комплект със спортни гуми Michelin или Pirelli с размер 235/35 ZR 19 отпред и 265/30 ZR 19 отзад.

Заедно с форсирането на двигателя, в което влиза и “раздуване” на работния обем до 6,1 литра, специалистите от Brabus са успели да повишат максималната мощност на стандартния мотор V8 на CLK 500 от 306 до 426 к.с., а максималния въртящ момент – от 460 до 621 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 4,7 секунди, а максималната скорост е повишена на 305 км/ч.

Всички тези впечатляващи характеристики са наложили и генерална преработка на цялата ходова част, чиято основа е взета от C-класа Sport Coupe, а изцяло новото окачване е съвместна разработка на Brabus и Sachs Race Engineering. Инженерите на Brabus не са пропуснали да доработят и стандартните системи ABS, ASR и ESP.

Освен CLK 500, на преработка се подлагат и 6-цилиндровите версии CLK 240 и 320, както и първият в историята на фирмените купета турбодизел CDI, чиято мощност е повишена на 205 к.с. (срещу 170 к.с. при стандартния модел).

Един от другите най-актуални модели, преработени от компанията, е всъдеходът от серията М, предложен като Brabus ML270 CDI във вариант D4. След намесата на майсторите от Brabus, елитарният дизелов SUV вече достига мощност от 190 к.с. (вместо 163 к.с. при базовия модел) при 1800 – 2600 об/мин. Ускорението от място става за 10,8 сек. Предвижда се и спортнa ауспухова система, изработена от неръждаема стомана.

Спортното окачване на автомобила намалява височината му с 50 мм. Дисковите спирачки също са преработени в спортен дух, като предните са снабдени с по шест спирачни цилиндъра, а задните – с по четири. Вместо стандартните джанти се предлагат такива от леки метални сплави, под името Brabus Monoblock IV с размер 10Jx18 и гуми Yokohama AVS S/TVR18, а по специална поръчка могат да се монтират и колела Brabus Monoblock IV с размер 9,5Jx20 и гуми 295/40ZR20. Доработката на каросерията във вариант Brabus Off-Road включва защитна решетка с тръбни елементи изработени от неръждаема стомана. Тя е снабдена с полиуретанова поставка, благодарение на която безпроблемно може да се монтира върху предната броня. В поставката са оформени и специални отвори за поставяне на фарове за мъгла. В окомплектовката на на Brabus On-Road е предвиден и преден спойлер, в който могат да бъдат вградени още четири фара за мъгла…

Така накратко изглеждат нещата с Brabus преди 20 години.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин