Brabus превръща S-клас в страшилище за суперавтомобили

1107
2018

800 к.с. в S-класа? Напоследък това е стандарт за Brabus! Тунинг компанията и производител на малки серии автомобили има пакети за до 900 „коня“ за различни модели на Mercedes. Brabus 800, базиран на Mercedes-AMG S 63, е съвсем нов. Още от фейслифта серийната модификация залага на 4-литровия V8 Biturbo. Най-мощната версия на агрегата вече е „напомпана“ от серийните 612 к.с. и 900 Нм до 800 „коня“ и 1000 Нм! За сравнение: 5,5-литровият „осмак“ на версията преди фейслифта благодарение на увеличен до 5912 куб.см работен обем генерираше 850 к.с. и 1400 Нм. V12-изпълненията изпращат дори 900 к.с. и 1500 Нм към задните колела.

Разбира се, в този случай много по-важна от „голата“ мощност е задвижването. Новата генерация на Brabus 800 залага на интелигентна система 4Matic+ и на 9-степенна МСТ-трансмисия с девет предавки. Още серийната модификация на S 63 „спринтира“ за 3,5 сек от 0 до 100 км/ч. Благодарение на допълнителните 188 к.с. и 100 Нм Brabus прави упражнението 0-100 само за 3,1 сек! Нека да припомним – тук става въпрос за лимузина с тегло над 2 тона! Зад волана ускорението далеч не се чувства толкова брутално. Преди всичко това се дължи на звука: в режим Sport+ гласът на мотора отеква сърдито, но на финала колата си остава добре обезшумен луксозен лайнер, който само с натискане на бутон става тихичък като агънце.

Днес обаче няма да го изпробваме в това състояние – все пак искаме да пуснем 800 „коня“ да препускат на воля. Затова отиваме на магистралата. Изнада! Ремонт – в продължение на десет километра трябва да внимаваме да не „оближем“ мантинелата или някой камион да не се окаже прекалено близо до струващата около 600 000 лева лимузина. След една малка вечност неприятният участък свършва и вече можем да почувстваме свободата. Какво имаме предвид ли? Избираме „Sport+“, ръчно „вкарваме“ трета предавка на автоматика с хидротрансформатор и настъпваме газта до пода. 1000 Нм са достъпни още при 3600 об/мин, новите турбокомпресори работят с максимално налягане 1,6 бара – и Brabus се изстрелва напред като звяр към плячката си. Превключванията стават малко преди 7000 об/мин – а ускорението не спира и не спира. Дигиталният скоростомер „прескача“ с по 4 км/ч, на 270 „влиза“ шеста предавка, а Brabus продължава да ускорява. В момента максималното темпо е 300 км/ч, разкриват от Brabus. Модерната електроника за управление на мотора и свързаното с нея ограничение на скоростта стават все по-трудни за „хакване“, но инженерите не се отказват. При нас Brabus 800 „вдигна“ 314 км/ч – но това вероятно се дължи на отклонението в показанието на километража. С бруталната тяга на машината вероятно 340-350 км/ч не биха били проблем. И тъй като S-класата е оборудвана с Widescreen-кокпит, не е толкова лесно скоростомерът да бъде сменен. И за тук обаче Brabus има готово решение: в Женева беше представен първият прототип на нов софтуер, чиято разработка е продължила над шест месеца. По този начин скоростомерът достига до 400 км/ч.

Изключително впечатляващи са междинните спринтове – S-класата с 800 к.с. ускорява от 200 до 300 км/ч по-бързо, отколкото някои спортни автомобили от 0 до 100. Субективното ни усещане е, че с „малкия“ 4-литров V8 машината се движи бързо поне колкото предшественика си Brabus 850 с 5,9-литров V8. Същевременно тунингът на двигателя, включващ нова електроника и нови турбини, излиза близо 52 000 лева – значително по-изгодно от увеличението на работния обем при предшественика, което струваше около 150 000 лв.!

След нашия Highspeed Run S-класата отново се превръща в перфектната лимузина за дълги пътувания. В режим Comfort автомобилът е ултратих и невероятно комфортен. Въпреки преработеното окачване (3500 лв.) и 21-цоловите джанти (22 000 лв.) Benz-ът филтрира неравностите като истински Mercedes. Който иска, може да затвори клапите в ауспуха (15 800 лв.), да включи асистиращите системи и да продължи да се движи спокойно – с чувството, че на магистралата Brabus 800 няма противници. Машината следва типичния за Brabus стил „all black”. Джантите, декоративните елементи и интериорът – всичко това е черно. За малко по-агресивна, но не и натрапваща се визия се грижат карбонов преден спойлер, добавки за калниците, фин заден спойлер и заден дифузьор. Комплектът 21-цолови джанти завършва облика на мафиотска лимузина. С базовата си цена от 320 000 лева Mercedes-AMG S 63 4Matic+ далеч не е евтин. Добре оборудваната модификация, върху която е направен тунингът, по ценова листа излиза над 436 000 лева. След намесата на Brabus обаче сумата за покупка се вдига до 572 000 лева. Това обаче надали ще учуди клиентите на тунинг компанията…

Извод

Тази S-класа просто може всичко – както да „изяжда“ суперспортни автомобили на магистралата, така и да се превърне в идеалната лимузина с шофьор. Brabus 800 „печели“ много от 4х4-задвижването си и 9-степенния автоматик на серийния си първообраз. Цената заедно с тунинга е смразяваща – но 3,1 сек за 0-100 казват всичко!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин