Шофьорът на Mercedes Е-класа не вярва на очите си. Отново и отново поглежда в огледалото и очите му търсят жълтата муха, от която не може да избяга. Разбира се, ние бяхме с Brabus Smart fortwo Cabrio на криволичещ път, а там предимството от конски сили на седана от средния клас драстично намалява и двуместният Smart се въползва максималко от своите 109 к.с. Тази част от първия тест показва колко голяма крачка е направена при новия Smart. Предшественика вдигаше много шум и беше возило за бащи със семейство, които искаха да покажат своята екстрвагантна визия в града.
Динамика при шофиране? При новия вариант тя се променила доста. Въпреки че той е с няколко килограма по-тежък от предшественика, се управлява лесно и бързо. “Широката следа ни помага при настройването”, казва ни разработчикът Аксел Нирк. Инженерите са поработили по шасито, свалили са каросерията с 10 мм и са направили демпфера, пружините и стабилизаторите по стегнати.
В интериора се проявяват слабостите
Малкият спортен автомобил изглжда много шик с отличителните си предна и задна броня с дифузьор, но интериорът му не впечатлява с нищо. Кормилната колона не е надлъжно регулируема и следователно не позволява да има идеална позиция на седене. Спортните седалки са по-удобни от нормалните, защото имат специална тапицерия по страничните части и повърхността за сядане. Страничнита опора може да се подобри. Елементите от твърда пластмаса развалят общата картина.
Smart Brabus е оборудван с шестстепенна скоростна кутия, която сменя предавките по-бързо от тази в нормалната версия. Автомобилът има и launch control. За 9,5 сек. той стига до 100 км/ч и максималната му скорост е 165 км/ч. Разходът от 4,6 л на 100 км щади портфейла. Това не може да се каже за цената – тя е най-малко 22 970 евро. За 1000 евро по-малко може да получите Ford Fiesta ST с кожен спортен пакет и 182 к.с. под капака.