AUTO BILD България / Brabus вкара кожа от Ferrari и 800 к.с. в S 63 Coupé

Brabus вкара кожа от Ferrari и 800 к.с. в S 63 Coupé

Mercedes-AMG S 63 Coupé има нов двигател. Това е достатъчна причина за Brabus да го „напомпа“ до 800 к.с. и да му постави кожа от Ferrari


14
мар.
2018

Brabus настъпва газта! Малко след представянето на Mercedes-AMG S 63 Coupé Facelift тунинг компанията със седалище в германския град Ботроп вече е готова да предложи на клиентите си широкообхватна тунинг програма за модела. Вместо серийните 612 к.с. голямото купе вече генерира 800 „коня“ и 1000 Нм. Но подобни характеристики сме виждали и преди, нали така? Правилно, модификацията преди рестилизацията беше „напомпана“ с 850 к.с. и 1400 Нм. Новият Benz обаче не залага на 5,5-литровия V8 Biturbo, чийто обем Brabus повиши до 5912 куб.см, а на 4-литровия V8 Biturbo, който вече се поставя на почти всички AMG-модели.

Струващият 50 000 лева силов тунинг се състои от нови турбокомпресори, работещи на 1,6 бара, ауспухова система с клапи и модифициран софтуер за управление на двигателя. Максималният въртящ момент трябва да се постига още при 3600 об/мин. Същата степен на мощност е постижима за почти всички Mercedes-и с 4-литровия „осмак“ – в Женева Brabus представи и Е-клас с 800 к.с. Който познава добре тази тунинг компания, знае, че за нея това далеч не е максимално постижимото. В момента специалистите работят и по вдигане на максималната скорост, която към момента е 300 км/ч. Причината в забавянето е, че защитите от производителите стават все по-сложни. Хората от Brabus обаче обещават да изкарат S-клас Coupe, чието ускорение няма да бъде възпирано от досадната електроника – и вероятно ще вдига 340-350 км/ч. И сега обаче малко хора ще недоволстват от постиженията на Brabus 800 – машината с тегло над 2 т „спринтира“ от 0 до 100 км/ч само за 3,1 сек – благодарение на 4Matic+ и 9-степенна автоматична трансмисия.

Истинска изненада ни очаква в интериора – където ни посреща светлокафява кожа Cuoio, която идва от Ferrari и е обработена в ателието на Brabus. Почти всяка част от кокпита е решена в тази материя – таблото, облицовката на вратите, жабката, воланът, централната волана и, разбира се, седалките. Казано накратко, всичко, което може да бъде облечено в кожа, е облечено. Brabus обаче подсказва, че има мегдан и за още – например за цялото пространство около краката в цвят по желание на клиента. Дори и без тази екстра обаче целият интериорен тунинг излиза 54 000 лева!

Widescreen-кокпитът е удобен за работа и много модерен, но крие един съществен за Brabus проблем – скалата на скоростомера стига само до 330 км/ч, щом опцията за увеличение на максималната скорост бъде готова, това няма да е достатъчно. В Brabus 800 на базата на E 63 S тунинг фирмата представя първия прототип на нов софтуер, чиято разработка е продължила над шест месеца. Така скоростомерът „стига“ до 400 км/ч, което оставя достатъчно „въздух“ за възможна по-мощна версия. Преди беше по-лесно – скалата на скоростомера само трябваше да бъде сменена, а сега се налага сложно програмиране.

Премиера в Женева празнува и новата джанта Monoblock M „Platinum Edition“: тя много напомня на тази, която се поставя опционално на Mercedes-Maybach. Благодарение на съвсем малките й отвори колелото с размер 21 цола не изглежда по-малко от 22-цоловите на другите изложбени експонати. Комплектът джанти, който може да бъде поръчан в различни цветове, струва 22 500 лева. На пръв поглед много от детайлите по каросерията изглеждат познати – но в действителност всеки от тях е трябвало да бъде преработен, за да пасне на фейслифта. Eдинствено финият заден спойлер е взет от предходната версия. OLED-стоповете и решетката тип Panamericana са част от серийното обзавеждане. От шоурума Mercedes-AMG S 63 4Matic+ Coupé излиза срещу 354 000 лева, а заедно с тунинга Brabus 800 струва 772 000 лева.

Извод

Brabus остава номер едно при тунинга на Mercedes. Качеството на изработка на елементите е върхово, както и това на самите материали. 800 e на нивото на суперспортен автомобил – и затова струва колкото два серийни Mercedes-AMG S 63 4Matic+ Coupé.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >