Bosch спасява дизела

2604
2018

Най-големият доставчик на автомобилната индустрия в световен план Bosch не е готов да предаде дизела. Нова техника за третиране на отработените газове трябва да спаси добрия стар двигател „на самовъзпламеняване“ от бавната смърт, към която го тласкат Дизелгейт и забраните за шофиране в редица големи градове. „Проблемът с азотните оксиди в градския трафик е технически решим“, смята председателят на Управителния съвет на Bosch Фолкмар Денер. От концерна обещават, че новата система ще позволи NOx-емисиите да паднат значително под актуалните и бъдещите гранични стойности – средно до 13 милиграма на км! В Западна Европа се наблюдава тенденция на спад както при продажбите, така и при цените на употребяваните дизелови автомобили.

„След нашето откритие сме сигурни, че никой няма да има за цел да спира временно дизелите в големите градове“, убеден е Денер. Технологията била толкова напреднала, че вече била в състояние да повлияе върху бъдещите разработки на производителите. Тя няма да направи автомобилите значително по-скъпи и ще има минимално отражение върху разхода и мощността, като няма да се влияе от стила на шофиране, маршрута и температурните разлики.

В новия цикъл на движение в реални условия дизеловите автомобили ще могат да отделят по 168 мг на км, а през 2020 тази стойност ще бъде свалена до 120 мг/км. Денер се хвали, че още днес в Bosch са постигнали 13 мг/км! Но как точно работи новата технология? Тя комбинира нова техника за впръскване на горивото, управление на отделяната от мотора топлина, революционна охладителна уредба и използване на изкуствен интелект. „Така погледнато, може да се окаже, че е по-добре да караме правилния дизел, отколкото грешния електромобил“, казва мениджърът. Въпреки това Bosch инвестира милиарди евро и в развитието на електрическото задвижване. Но: „Ние имаме нужда от високоефективен ДВГ, докато електромобилите станат достъпни за масовия потребител.“

Интеграцията може да отнеме години

Къде обаче е „хватката“? Bosch няма да продава готови цели двигатели, които после само да бъдат монтирани от производителите. За съжаление, новата техника няма да може да бъде поставяна на стари дизели. И макар че тя вече е достъпна, първо ще се наложи автомобилните компании да интегрират технологията при разработката на своите мотори – а това може да отнеме години. Автомобилните производители също са на мнение, че напредъкът при актуалните, по-екологични двигатели, които отговарят на нормите за азотни оксиди, ще реши финално проблемите с дизела. Това обаче няма да помогне на собствениците на по-стари дизелови коли – те просто ще трябва да си купят нов автомобил.

Новият кодекс на Bosch забранява софтуера за манипулации

Като основен доставчик на автомобилната индустрия Bosch си взима поука от Дизелгейт. Новият кодекс на компанията забранява на отделите по разработка да интегрират функции за разпознаване на тестови цикли и за настройка при тях в режим, различен от този за нормална употреба на колата – без значение какво иска клиентът.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин