2023
Бош пренастройва бизнеса си с мобилността към променения пазар и изискванията на клиентите. Целта е да се обслужват актуалните и нововъзникващите потребности на клиентите още по-добре и по-бързо с персонализирани решения от един източник. „Искаме да останем водещ доставчик на технологии и предпочитан партньор за клиентите ни в бранша мобилност. Подготвяме почвата за това“, сподели Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Бош. Досегашният бизнес сектор „Автомобилни технологии“ с около 230 000 служители в над 300 локации в 66 страни по света вече ще се нарича „Bosch Mobility“. Секторът ще отговаря за собствения си бизнес и ще има собствен мениджърски екип в рамките на компанията. В сила от 1 януари 2024 г. отделите ще бъдат преструктурирани и ще им бъдат дадени хоризонтални отговорности.
Президентът на Бош обяви, че целта е преструктурираният бизнес с мобилността да расте средногодишно с около 6% до 2029, когато ще се достигне годишен оборот от над 80 милиарда евро. Един от стълбовете на бъдещия ръст ще бъде пазарът на автомобилен софтуер, за който се очаква да се утрои до края на десетилетието. На този пазар Bosch Mobility ще предоставя на клиентите си софтуерни решения за операционни системи и специфични за домейна приложения за софтуерно дефинирани превозни средства. Бош разширява значително и бизнеса си с автомобилна електроника. За да покрие нарастващото търсене на силициево-карбидни чипове, компанията планира да придобие части от бизнеса на американския производител на чипове TSI Semiconductors. През следващите няколко години Бош ще инвестира над 1,4 милиарда евро за преоборудване на производствените съоръжения в локацията на американската компания в Роузвил, Калифорния. От 2026 там ще се произвеждат първите чипове върху 200-милиметрови пластини на базата на иновативния материал силициев карбид (SiC).
„Автомобилни технологии“, най-големият бизнес сектор на компанията, през 2022 увеличи значително оборота си с 16% (12,1% процента след корекция на ефекта от курсовите разлики) до 52,6 милиарда евро. Маржът на печалбата от дейността е по-добър от очакваното, като нарасна от 0,7 на 3,4%. „Въпреки хроничния недостиг на чипове и слабия ръст на автомобилното производство, успяхме да увеличим съществено продажбите си, свързани с мобилността“, заяви д-р Маркус Форшнер, финансов директор на Robert Bosch GmbH. „Бяхме принудени и да адаптираме цените си към растящите разходи.“