Bosch дава тласък на бизнеса си с комерсиални и офроуд автомобили със собствена организация


17
авг.
2016

Когато преди няколко години топ мениджмънтът на Bosch съсредоточено планираше новите стратегически бизнес перспективи, секторът на комерсиалните и офроуд автомобили (Commercial Vehicle & Off- Road – CVO) беше само една обещаваща идея. Проучванията на пазара доказаха, че зад нея се крие много повече. В сегмента, обхващащ камиони и строителни машини с мощност над 4000 к.с., мотокари и комбайни, има потенциал за милиарден ръст. Това важи както за държавите, в които законовите изисквания за безопасност и опазване на околната среда стават все по-строги, така и за развиващите се региони, където за кратко време изникват градове с милионно население.

Досега Bosch не можеше да използва пълния потенциал на този пазар поради организационната си структура. Ползвайки само собствените си ресурси, по-голямата част от направленията в компанията не бяха в състояние да предоставят на клиентите си от CVO сектора персонализирани решения. Ето защо в началото на тази година беше създаден самостоятелен ефективен отдел, отговарящ за сектора „Комерсиални и офроуд автомобили“. Служителите му не само се фокусират върху големите играчи на пазара, но и обслужват потребностите на целия спектър от клиенти – до най-малките.

Вече не е достатъчно само да се доставят системи за дизелово впръскване на производителите на селскостопански машини – те се нуждаят и от цветни дисплеи, и от сензори за асистиращите системи за водача. Ето защо в бъдеще всеки клиент ще разполага с партньор за контакт за цялата продуктова програма на Bosch. В сектора на леките автомобили това е традиция – производители като Daimler или VW винаги са разполагали със собствени търговци.

Но CVO не е само търговска организация, тя е активна и в разработката на системи. „Тук са включени продукти от сектора на леките автомобили, като стерео видео камерата, адаптирана за пазара на комерсиалните автомобили с помощта на другите направления, но имаме и собствени проекти“, споделя маркетинговият директор Антон Беер. Свързаността и автоматизираното шофиране са многообещаващи области за синергия със сектора на леките автомобили, която носи в себе си потенциал за  забележителен растеж.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >