2025
В бизнес сектор „Mobility“ Бош очаква развитието на електромобилността, водорода и софтуерно дефинираните автомобили да бъде основен стимул за растеж. „Бъдещето на мобилността ще се определя от софтуера – и ние искаме да останем водещ партньор на автомобилните производители“, каза Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. Неотдавна на търговското изложение Auto Shanghai Бош представи цяла гама от иновации, включително модулна система в помощ на водача в три варианта – за базовия, средния и премиум сегмента – и кокпит компютър с функции на изкуствения интелект. Тази година Бош започва производство в областта на електромобилността с още 50 проекта, предимно в Европа и Китай. „Важна технология на бъдещето е водородният двигател“, заяви Хартунг. „Това задвижване не отделя CO2 локално и е особено подходящо за тежки камиони с висока проходимост и мощни строителни и селскостопански машини.“ На Панаира в Хановер Бош представи за първи път Hybrion стековете, които формират сърцето на електролизните инсталации за производство на водород. Компанията очаква да генерира продажби за милиарди на този пазар до 2030 г.
В светлината на глобалния спад в автомобилното производство, приходите от продажби в бизнес сектор „Mobility“ са 55,8 милиарда евро, което е с 0,7% под предходната година – без ефекта от курсовите разлики обаче приходите от продажби отбелязват ръст с 0,2%. Маржът на печалбата от оперативна дейност преди лихви и данъци (EBIT) е 3,8% (през 2023 – 4,4%).
В политически план, Бош, както и цялата индустрия, наблюдава как световният ред се разпада. „В момента преживяваме големи сътресения в бизнес средата, а в световен мащаб свободната търговия е под огромен натиск“, каза Хартунг. Визирайки новото правителство в Германия, Хартунг подчерта, че новите дългове не освобождават никого от задължението да пести там, където е възможно. „Финансовите пакети от милиарди евро трябва да се инвестират целево в планираните реформи“, заяви той. Група Бош подчерта убеждението си, че въпреки всички глобални турбуленции, действията в областта на климата не трябва да се губят от поглед и обяви нови цели от Обхват 3. Хартунг обясни, че целта е да се намалят още повече въглеродните емисии извън пряката сфера на влияние на Бош до 2030 – например тези от продуктовата употреба. Дотогава Група Бош иска да удвои целта си за намаляване на CO2 от 15 на 30% в сравнение с 2018.