2018
Свързаната мобилност е пазар, на който Bosch очаква силно развитие. Предвижданията са пазарният потенциал на свързаната мобилност до 2022 г. да достигне 140 млрд. евро в световен мащаб. До 2025 г. по пътищата в целия свят ще се движат над 450 млн. свързани автомобила. Bosch влезе в бизнеса със споделени пътувания чрез придобиване на американската компания Splitting Fares (SPLT). Bosch обедини SPLT и 20 други доставчици на мобилни услуги в новото си направление „Решения за свързаната мобилност“. Част от него е и услугата за споделяне на електроскутери COUP, която скоро ще се предлага и в Мадрид, Испания.
Автоматизирано шофиране – от продажби на компоненти до системни решения
Bosch постигна значителен напредък и при автоматизираното шофиране. Още през 2019 г. компанията очаква да генерира продажби на системи за асистенция на водача на стойност два млрд. евро. Компанията расте по-бързо от пазара, който, според предвижданията, ще нарасне с 20% тази година. Прогнозата е продажбите на радарните и видео сензори на Bosch да се увеличат с 40%. „Повече автоматизация означава по-голяма техническа сложност. В бъдеще нашите клиенти ще се нуждаят от комплексни решения, а не само от отделни компоненти. Това е още една област, в която нашият опит е предимство“, каза Денер. Около 4000 инженери на Bosch разработват решения за автоматизираното шофиране. Броят им е нараснал с 1000 само за една година.
Електромобилност – стремеж към лидерска позиция на пазара
Bosch работи неуморно за пазарния пробив на електромобилите. През 2017 г. компанията пое 20 поръчки за производство на електрически задвижващи системи на обща стойност 4 млрд. евро. Компанията очаква масовия пазар на електрически автомобили да се развие силно след 2020 г. и се стреми да стане водещ играч на този пазар. В Китай това вече е реалност. Bosch работи съвместно с американската стартъп компания Nikola Motor Company и с китайската компания Weichai Power, най-големия производител на двигатели за товарни автомобили в света, за серийното интегриране на горивни клетки в товарните автомобили. Bosch вижда обещаващо бъдеще и в уеб базираните услуги, като представената наскоро system!e за по-бързо интегриране на електрическите автомобили в ежедневието.
През 2017 г. всички бизнес сектори на Bosch отчитат по-добри приходи от продажби: „Автомобилни технологии“ е увеличил оборота си със 7,8% (9,4% след коригиране на ефекта от курсовите разлики) до 47,4 млрд. евро. Това е три пъти повече от ръста на автомобилната индустрия в световен мащаб. Приходите от продажби включват за последен път и приноса на направление „Стартери и генератори“, което беше продадено в края на 2017 г. Оперативната печалба достигна 7,3% и е с 1% по-висока в сравнение с предходната година.