2019
Макар, че вече на пазара има редица електромобили, моделите за офроуд с електрическо задвижване все още липсват. Американската фирма Bollinger се надява да промени това с „бета прототипите“ на своите модели B1 и B2.
Изминаха две години, откакто видяхме Bollinger B1 в стила на стария Land Rover Defender, а преди година видяхме и пикап-версията с името B2. Новите бета проротипи обаче показват много повече от офроуд-претенции и дизайн.
През 2017 г. Болинджър заяви, че при дебюта си през B1 ще разполага със само 360 к.с. и 640 Нютонмтра максимален въртящ момент. Сега обаче фирмата показа двумоторно изпълнение с 614 к.с. и 919 Нм максимален въртящ момент. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 4,5 секунди, а максималната скорост е 161 км/ч. Прикаченият товар е увеличен на 3,4 тона.
Непроменен остава акцентът върху пригодност за пътуване извън пътя на B1 и B2. Както пикапът, така и моделът с пет врати разчитат на раздатка с две скорости, клиренс от 38 сантиметра и ход на пружината от 25 сантиметра. По време на премиерата на B1 през 2017 Bollinger споменаха за батерии с капацитет 60 и 100 киловатчаса, позволяващи пробези между 193 и 322 километра. След дебюта на B2 пакетите от батерии са с капацитет от 120 кВтч. за всички автомобили. Засега няма информация относно пробега.
Засега е още твърде рано, за да предполагаме, колко пари ще искат хората от Bollinger за якия си електромобил. От фирмата не дадоха информация относно цените по време на дебюта на модела.