Boldmen CR4: ръчна изработка на солидна база

0703
2022

В градчето Велден близо до Аугсбург Фридхелм Висман и семейство Кес правят Boldmen CR4. Разгледахме отвътре карбоновия роудстър.

Понякога първата мисъл е заблуждаваща: най-малко 370 000 лв. искат Фридхелм Висман и партньорите му по отношение на техниката Харалд и Михаел Кес за CR4. Ако вземем предвид, че базата BMW Z4 M40i стартира от 125 000 лв., това си е доста солена надценка.

Когато обаче седнете в автомобила. Почти всички повърхности са покрити с благородна кожа, а над централния дисплей има допълнителна бленда, която кара всичко да изглежда още по-висококачествена. Каросерията е с изцяло нов дизайн.Всички компоненти на екстериора са от карбон и наподобяват на Z4, ако a) човек го знае или б) непременно иска да го види.

Общото впечатление е за нещо ново – най-вече при предницата с тясната, но стигаща до ниско долу радиаторна решетка. Предните фарове са в рамки от прозрачен карбон и приличат малко на тези на Alfa 4C. Концепцията на дизайна намира своето продължение в задните светлини. 60 кг са спестени в сравнение с техническата база – сега теглото е 1,5 тона.

Boldmen CR4 – за 3,9 секунди до темпо 100 км/ч

Разбира се на малкото тегло е противопоставена голяма мощност:  серийните 340 к.с. на 3-литровия турбоагрегат посредством  Twinscroll-турбина са станали 408. Максималният въртящ момент също е повишен със 110 Нм до 610. Това е достатъчно за спринт до 100 км/ч от 3,9 секунди.

Създателите на модела са усъвършенствали и окачването. Създателите са „пипнали” и окачването. 20 милиметра в посока асфалта, серийни 18-цолови джанти, 20 или дори 21-цолови като опция. В списъка с екстри е дори и окачване с регулиращи се пружини. Настройката също може да бъде съобразена с желанията на клиента.

Boldmen залага на индивидуалност

Специално цветът на презентационния модел определено прави впечатление. Това обаче е умишлено – освен тази версия има една още по-елегантна в тъмносиньо с интериор  цвят а ла крем. Прекалено голям контраст? Така е, но Boldmen залага на индивидуалността. Тъй като всеки CR4 се прави ръчно във Велден, то всяко едно желание на клиента може да се реализира – от най-шантавото, до най-сдържаното.  

С BMW Z4 хората са се решили за една доста добра база. При CR4, всеки един детайл – такава е идеята на създателите – трябва да е многократно по-висококачествен. Затова и цената е обяснима.

ИЗВОД

Качеството му на изработка и идеята за индивидуализиране са най-силните козове на CR4. Сега остава само да се намерят достатъчно клиенти, които искат да платят тройно повече за Z4 M40i.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин