BMW Z4 sDrive30i и BMW M4 Competition Cabrio xDrive: кой носи повече радост на пътя?

1609
2022

КАБРИО-СЕДАН, Fz.z. Pers.bef.b. 8 Spl. – за бога, този немски език на институциите е направо ужасен. Но точно това пише в документите на нашите фотомодели (автомобили). Изглежда също така, че германският КАТ не прави разлика между расовия роудстър BMW Z4 sDrive30i с 2-литров 4-цилиндров мотор и потентния 6-цилиндров модел M4 Competition M xDrive Cabrio. Все пак и двата модела са определени като „кабриолети“, тоест те са братя от концерна BMW. Ние от AUTO BILD обаче сме различни. И затова правим разлика между двата автомобила – и ще споделим с вас нашите впечатления. Първо обаче нека започнем с поздравленията. 50 години M GmbH – вече половин век спортното подразделение на BMW AG пуска на пазара особено расови, бързи, спортни и високооктанови версии на серийните модели. Сред тях и спортни комбита от високия клас (от 1992). Или екстремни машини като E46 CSL. Благодарение на машини като 5-литровия V10 атмосферен двигател (в E60) станахме свидетели и на сензационни агрегати. Силно „ура“ за този юбилей!

M4 Cabriolet (горе): Като Competition моделът е още по-наточен, с 510 к.с. и струващ почти 200 000 лв. спортен автомобил с двойно задвижване. Z4: Класически роудстър, като sDrive30i с изненадващо икономичен 4-цилиндров мотор

Връщаме се при нашите два кабриолета. И при разликите. Разбира се, че когато застанат на старта, Z4 и M4 са представители на два различни свята. Роудстър среща кабриолет, двуместен срещу четириместен модел. А за парите изобщо не искаме да говорим – голямата Серия 4 струва като M Competition 199 000 лв. За почти половината – 101 000 лв., BMW ще ви продаде Z4 30i. Естествено това е и по-обикновеният автомобил. В никакъв случай не го казваме като нещо лошо. Тук получавате наистина по-неподправеното удоволствие от шофирането. Въпреки сравнително приличното окачване. Позицията на седене е ниско над пътя, задните ви части са разположени над задната ос, а погледът ви преминава през дългия преден капак – при Z мощността играе второстепенна роля. Иначе автомобилът е бърз, предницата се управлява доста леко, сякаш задните гуми са залепнали за асфалта, а двигателят се усеща като доста пъргав. Приятното чувство зад волана, комбинирано с галещия бриз, напомня за емоцията при първите роудстъри. Накратко: Z е истинска машина за каране. В този болид трябва да се насладите на най-хубавия слънчев ден – независимо с какво темпо и в каква посока.

Ветробранът: M4 прави впечатление на автомобил от друг калибър. 1,9 тона срещу 1430 кг в Z4

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин