BMW Z4 3.0i: достъпната мечта

Роудстър с 6-цилиндров двигател и 231 к.с. на цената на Polo: вече може да си го позволите!


21
юни
2017

От време на време е позволено да помечтаем! Кликнете на сайта на BMW, конфигурирайте си едно Z4. С двулитров мотор и 245 к.с. ще ви струва поне 89 250 лева. Без изобщо да сте добавили оборудване, а под предния капак работи четирицилиндров мотор, не редови „шестак“. Колко е хубаво, че Z4 се продава и на старо. И е достъпно, на цената на Polo. Откриваме един екземпляр от 2003 година с пробег 97 ооо километра в Automarkt Horner Kreisel в Хамбург. Шефът Щефан Бастиан ни сочи сребристия роудстър: „Няма да се задържи дълго тук.“ Окей, да се качваме.

Кокпит: оборудването е добро, но лакът по централната конзола вече е паднал

Първото впечатление: автоматична климатична инсталация, седалки с електрически регулировки и подгряване, навигационна система, СD-радио – всичко, което при новия модел ще струва поне 10 000 лева допълнително. Жалкото е, че сребристосивият лак по средната конзола отчасти е паднал. Поглеждаме в жабката: сервизната книжка за последен път е подпечатана преди 7000 километра – макар и не от фирмен сервиз на BMW. По-добре от нищо. Завъртаме ключа: трилитровият двигател сумти тихо. Да, баварците могат да правят шестцилиндрови мотори. Жалко, че времето им изтича. Бъдещето (от есента на 2011 година в наследника Е89, четири цилиндъра с турбо) се нарича Downsizing.

Седалки: пасват като ръкавица. Но бордовете страдат при качване и слизане

Но за щастие този термин бе напълно непознат при първото поколение на Е85. Поставяме селектора на трансмисията на D. „Зетката“, както феновете наричат двуместния роудстър, потегля мощно със своите 231 к.с. 5-степенната автоматична трансмисия внимателно превключва предавките и подава мощността към задните колела. При подаване и връщане на газта от задвижването не се чуват неестествени звуци. Това е добре, явно гумената връзка все още е еластична. Кормилното управление работи директно, но за съжаление това Z4 следва всеки коловоз по асфалта. Това се дължи на широките 18-цолови „валяци “ върху оригиналните алумцниеви джанти. При външния оглед виждаме: гюрукът има следи от употреба, но е окей. Лакът металик по дългата муцуна почти не е наранен от камъчета. Ръждата и без това не е проблем при произвежданото в Южна Каролина Е85 (купето се нарича Е86). Тоест? Добро оборудване, як двигател и добра цена – а нашата оценка е: на старо тази мечта най-сетне ще се превърне в реалност!

Още по темата

Card image cap
Красиви „крака“ за автомобила

21
сеп.
2017

Как да поддържаме джантите, за да запазят своя блясък дълго време?

Card image cap
Opel Ampera втора ръка: високи технологии на промоция

14
юни
2017

Независимо дали е Opel или Chevrolet: модерният Plug-in хибрид вече може да бъде купен за по-малко от 40 000 лева