BMW Z4 с двигател 2JZ на Supra


28
май
2019

В новата Toyota Supra има двигател на BMW. Това тунинговано Z4 Coupé пък минава по обратния път – и притежава легендарния мотор 2JZ с над 600 к.с.

Кое прави Toyota Supra MKIV легендарна? Правилно – двигателят. Нареченият 2JZ 3-литров 6-цилиндров редови агрегат с турбо серийно разполага с 330 к.с. и е любимо занимание на тунинг-фирмите – машината може да увеличава мощността си почти според желанията на специалистите . Новото поколение на японския спортист, създадено съвместно с BMW Z4, Toyota залага на агрегати от Мюнхен. Мно9го от почитателите се отнасят скептично към тази концепция. Има много хора, които монтират двигателя на предшественика в настоящата Supra. Експертите на тема джанти от Dotz също залагат на смяна на двигателя, но тръгват по обратния път.

Двигател на Toyota с над 600 к.с. в BMW Z4

За проекта DD2.JZ хората от Dotz са взели Z4 Coupe от серия E85-и са заменили двигателя на BMW със споменатия 2JZ-GTE. Това обаче не е всичко: посредством оптимизации на турбините и монтиране на специален интеркулер Mishimoto серийните 330 к.с. са превърнати в 608 к.с., а максималният въртящ момент е 720 нютонметра.  Трансмисията е 6-степенна механична на Getrag със съединител Exedy. От Dotz са усъвършенствали също и ауспуховата и горивната система.

Окачването на модела е въздушно на Lowrider, а комплектът за управление – Wisefab E46. Състезателната спирачна уредба K-Sport с два спирачни кръга и 6 бутални апарата трябва да отговори подобаващо на увеличената мощност. Естествено от Dotz не са пропуснали областта, в която са компетентни: Z4 е качен на джанти Misano Concept – отпред 19-цолови с гуми с размер 235 на Vredestein, а отзад Z4 е с гуми с размер 275. Докато това Z4 с мотор на Supra ще си остане единичен шоуавтомобил, джантите се предлагат за редица серийни автомобили с размер от 17 до 20 цола.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >