BMW Z4 роудстър: платнен гюрук за господаря на елементите


16
авг.
2019

РЪКАТА НЕЖНО гали покрива от плат: полиакрил-нитрил. Усеща се като много мек, а освен това е доста опънат. Както навремето, когато ние, момчетата, издържахме на дъжда. Дали пък именно затова обичаме новия плат на покрива на Z4 в сравнение с твърдия покрив на предшественика? Той може да бе по-комфортен, но ни изключваше напълно от външния свят. Платът позволява на елементите да проникват вътре. Платът е по-шумен, по-честен – едва с него BMW отново се превръща в роудстър. И ни предлага емоция от шофирането в най-чистата си форма.

Задницата далеч назад, в епицентъра между асфалта и задната ос, управлението готово за превземане на остри завои, а вие седите ниско долу в тесния кокпит. Зад ниското предно стъкло не усещате почти нищо от насрещния вятър, за щастие десният крак е директно свързан с машината за вятър. Всеки милиметър от натиска на педала на газта увеличава дозата свеж въздух, който все повече свисти около страничните огледала. За целта не ви е нужен мощен 6-цилиндров агрегат – 4-цилиндровият с 258 к.с. също ви е напълно достатъчен. Така в роудстъра на BMW се превръщате в господар на елементите. Газ, завой, наслаждавате се на страхотния баланс – кой обръща внимание на малко разхвърляния кокпит? Или пък на следващата буря, която приближава? Бързо затваряме покрива, първите капки удрят по плата. Усмихваме се.

BMW Z4 sdrive30i

Работен обем 1998 см3 Мощност 190 кВт (258 к.с.) при 5000 об/мин 0–100 км/ч 5,4 сек Разход-Mix 7,3 л (по WLTP) Цена от 97 250 лв.

Двигател отпред, задвижване отзад: това се казва да караш роудстър – в новия BMW Z4


Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >