BMW Z4 от 10 000 лева: за радостта от лятото

2110
2018

НАВРЕМЕТО критиките към Z4, което през 2003 година бе представено като наследник на Z3, не бяха никак приятни. Сред най-приятелски настроените сравнения бе „като енот, паднал от дървото“. Моделното семейство с код Е85, произвеждано в завода на BMW в Южна Каролина, бе по-голямо, по-тежко и по-скъпо от предишното. Но то преди всичко беше истински Бенгъл. А трябва да се има предвид, че почеркът на някогашния главен дизайнер на BMW изобщо не допадаше на феновете …

15 години по-късно очите ни вече са свикнали със съвсем други дизайнерски ексцесии и в сравнение с тях Z4 прилича на носител на истинския дух на BMW. Малко украшения, задно задвижване и преди всичко класически редови 6-цилиндров двигател – при това без турбо – всичко това обещава най-висока радост от шофирането. Нежният като коприна ход, бързото развъртане, лекотата на превключването на предавките, прецизността, с която кормилното управление и окачването откликват на желанията на водача: това е 100-процентово BMW.
Затова и не е чудно, не дори и след много години първото Z4 има стабилна остатъчна стойност. Особено търсени на големите 6-цилиндрови 3.0i с 231 к.с. и наследникът 3.0Si с 265 к.с. По-слаби, но почти също толкова чаровни са и по-малките 6-цилиндрови модели с работен обем 2,2 и 2,5 литра с мощност между 170 и 218 к.с.

Логичен кокпит без дисплей. Материалите изглеждат обикновени

Най-слабо търсен и поради това най-изгоден е вариантът 2.0i с 4-цилиндров двигател със 150 к.с., на върха се позиционират версиите Alpina и М с 300 респективно 343 к.с. Интериорът е прегледен и опростен. При ранните модели това важи и за материалите. BMW осъзнаха това и при всеобхватния фейслифт през 2006 година значително подобриха модела. Външно модернизираният модел се разпознава по предната броня и задните светлини.

Цените на добре поддържаните Z4 с 6-цилиндров двигател стартират от около 16 000 лева

Значително по-редки от роудстърите са моделите Z4 Купе, които се предлагаха само между 2006 и 2008 година, и то само с големите двигатели с мощност 265 и 343 к.с. и отдавна си имат собствени фенове. Но най-голямата радост от шофирането през лятото се осигурява от класическия роудстър. Най-добре в оригинален вид, без модификации, който при добра поддръжка може да ви доставя радост дълги години. А критиките от едно време са отдавна забравени.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин