BMW X6 M: Завладяващо безумен

Х6 М е истински спортен автомобил – нищо че е SUV


1
май
2016

Нито е истински офроудър, нито е спортен автомобил… Кому изобщо е нужна тази измишльотина? 575 к.с. и 750 Нм се срещат с каросерия на обемист SUV с тегло 2,3 тона. Отстрани нещата изглеждат прости – но седнеш ли веднъж зад волана на BMW X6 M, веднага започваш да оценяваш този автомобил и не се замисляш много за смисъла му. Тръпнеш за зеления сигнал на светофара, настъпваш газта до пода и сякаш в транс гледаш колко бързо стрелката на оборотомера задминава 7000… Време е за следващата предавка, която 4,4-литровият битурбо V8 нетърпеливо очаква… Но освен за дирижирането на правилните обороти трябва да внимавате и за вашата шофьорска книжка – защото с този снаряд неусетно можете да я загубите.

М воланът ляга много удобно в ръцете на водача

М воланът ляга много удобно в ръцете на водача

Въпреки внушителните си размери и килограми X6 M успява да бъде истински сигурен – 6-буталните спирачни апарати (отпред) мощно захапват огромните дискове всеки път, когато усетите нужда от отрицателно ускорение. Със специален бутон до селектора на автоматика можете да определяте дали предавките да се сменят при високи или ниски обороти – все пак на моменти всеки има нужда да се движи без напрежение и релаксиращо в градския трафик. Въпреки това ще ви бъде доста трудно да свалите разхода под 20 л на 100 км. Но надали някой очаква това…

Технически данни:

• Двигател V8, битурбо отпред надл.

• Работен обем 4395 куб. см

• Мощност 423 кВт (575 к.с.) при 6000-6500 об./мин

• Макс. въртящ момент 750 Нм при 2200-5000 об./мин

• Задвижване двойно/8-степ. автоматична трансмисия с два съединителя

• Макс. скорост 250 км/ч

• 0-100 км/ч за 4,2 сек

Д/Ш/В 4909/1969/1699 мм

• Тегло 2340 кг

• Разход 11,1 л/100 км

• СО2 258 г/км

• Цена от 236 800 лв.

Потентен като бик: 4,4-литровият V8 битурбо двигател генерира 575 „коня“ и 750 Нм. Още въпроси?

Потентен като бик: 4,4-литровият V8 битурбо двигател генерира 575 „коня“ и 750 Нм. Още въпроси?

По време на теста бордовият компютър отчиташе среден разход над 20 л на 100 км...

По време на теста бордовият компютър отчиташе среден разход над 20 л на 100 км…

С малкото бутонче точно под селектора избирате при колко високи обороти да става смяната на предавките

С малкото бутонче точно под селектора избирате при колко високи обороти да става смяната на предавките

Извод на редактора Димтър Пешев: Не вярвах, че някога ще го кажа, но го мисля наистина – BMW X6 M е идеалният спортен автомобил за България. Дори и да искаш, тук не можеш да се насладиш истински на скосен „пистар“ с нископрофилни гуми – и затова SUV-ът с ракетно задвижване е разумен избор. Ако изобщо може да говорим за разум тук…

Още по темата

Card image cap
Новият Suzuki Baleno срещу Hyundai i20 и Mazda 2

31
авг.
2016

С новия Baleno Suzuki иска да бъде отново в челото на малките коли. За целта японците са оборудвали модела с над 100 к.с. и много място. Звучи интересно…

Card image cap
Първи впечатления от новия Countryman: Mini за кални и лоши пътища

15
мар.
2017

Многообразният вариант на Mini вече се предлага и може много повече. Както върху асфалтови пътища, така и в истинския живот

Card image cap
Звездата от първия брой на AUTO BILD

6
май
2017

Coupé-тата на Mazda с ванкелови двигатели винаги са били малко чудо на техниката. RX-7 бе на първата корица на Auto Bild през 1986 г.

Card image cap
Първи впечатления Seat Leon FR 1.4 TSI ACT – Две в едно

27
май
2016

Със Seat Leon FR испанците опитват шпагат между спорта и пестеливостта. Успешен ли е компромисът?

Card image cap

В последния брой:

Архив >