BMW X6 50i xDrive: cкромността му е чужда

X6 50i е последната стъпка преди Х6 М – и въпреки внушителното си тегло и размери доставя удоволствие (почти) като спортен автомобил


5
мар.
2017

Съдбата обича смелите: когато през 2007 г. BMW се осмели да пусне на пазара Х6, малко хора вярваха в успеха на модела. Комбинация между SUV и купе?! Почти никой не очакваше този странен микс да бъде попадение в десетката. Но днес автомобилният свят изглежда по друг начин: брилянтните продажби на високата „шестица“ принудиха Mercedes да пусне GLE Coupé, а Audi тепърва ще лансира Q8. И макар че основният дял от продажбите се пада на дизеловите модификации на Х6, внимание заслужава и бензиновата версия 50i. „Последната стъпка“ преди М-ката разчита на същия 4,4-литров V8 със свръхпълнене и бруталните 450 „коня“ и 650 Нм. Пуст планински път, деактивиране на ESP… и тежък десен крак: когато комбинираш всичко това, бързо разбираш защо Х6 има толкова много фенове. Та този автомобил сякаш не си знае килограмите! Огромният SUV позволява контролиран дрифт – и сякаш те подбужда да влизаш с много газ в завоя с грохота на осемте си цилиндъра.

Воланът „ляга“ отлично в ръцете – за максимално добър контрол

При стабилно настъпване през горивните камери ще изчезват над 20 л на 100 км – но дори и да „пъплите“ в режим Eco PRO, трудно ще свалите разхода под 13 л. Надали обаче консумацията ще бъде проблем на повечето клиенти – все пак базовата цена на модела е 163 хиляди лева, а тестваният от нас екземпляр струваше над 240 000! Това голямо момче не се задоволява с малко… В тежките зимни условия X6 50i радва пътниците си с бързото загряване на интериора. Но ако не внимавате и допуснате „валяците“ с размер 255/50 R19 да се окопаят (което не е много трудно), ще трябва да търсите помощ от приятел… тракторист. Системата на двойното задвижване гарантира върхово удоволствие при динамично каране на сняг, но дебелите гуми на моменти го развалят, особено по коловози.

SUV-купе: за BMW тази комбинация се оказа особено печеливша

Извод

Учудващо е колко добре се контролира този „дебеланко“ с бруталните 450 конски сили. Ако пиете по няколко валериана преди посещение на бензиностанцията, Х6 50i ще ви носи огромно удоволствие – стига да не си падате по скромността…

Технически данни

Двигател V8, отпред надлъжно • Работен обем 4395 куб. см • Мощност 331 кВт (450 к.с.) • Макс. въртящ момент 650 Нм при 2000-4500 об./мин • Макс. скорост 250 км/ч • 0–100 км/ч 4,8 сек • Задвижване двойно/8-степ. автоматична трансмисия • Резервоар 85 л • Д/Ш/В 4909/1989/1702 мм • Тегло 2245 кг • Разход EU-Mix 9,7 л/100 км • Емисии CO2 227 г/км • Цена от 163 100 лв.

Звукът на V-образния „осмак“ е завладяващ

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин