BMW X5 M: познава ли законите на физиката супер SUV-ът за 250 000 лева?


13
апр.
2020

Големите SUV-oве с мощен двигател все още са много обичани напук на тенденциите към интелигентни електрическия задвижвания. Ето защо и М-версията на BMW X5 със сигурност ще намери почитатели. С бруталната си мощност и динамичните си постижения динамичният „исполин“ очарова и същевременно поляризира мненията. 600 к.с. (441 кВт) и 750 Нм предлага и „нормалният“ X5 M, а специалната версия Competition разполага с още 25 к.с.

Визията на BMW X5 M не е толкова респектираща, както предполагат тези динамични показатели. Промените по външния вид, изразени в спойлери, прагове и джанти, далеч не са толкова изразителни. Истинската разлика при X5 M идва със звука на 4,4-литровия „осмак“, който отеква диво през четирите ауспухови тръби. И това не е просто някаква фалшива акустика: тежащият над 2 тона 4х4-автомобил „тегли“ зверски мощно при всяко натискане на газта и изобщо не го раздава скромно. От спряло положение SUV-ът се изстрелва за 3,9 сек до 100 км/ч, а ако натиснете газта до пода, ускорението ще прекъсне чак на 250 или 290 км/ч – в зависимост от версията. И пак повтаряме – говорим за SUV! Който и при доускорение ще ви накара да си глътнете граматиката. Без значение с каква скорост се движите, с този двигател ще чувствате зверска тяга и ще се изстрелват като торпедо.

И докато на пръв поглед разходът по официални данни от 12,8 до 13 л (при Competition) изглежда в съвсем нормални граници, в реалността трябва да се подготвите за 16 до 18 л. Но това, което ни впечатлява най-много, всъщност е великолепната настройка на спортно окачване. Естествено, тя е по-твърда или по-точно – по-стегната, отколкото при нормалното BMW X5. За пътното поведение в голяма степен допринасят и 21-/22-цоловите джанти, които изглеждат невероятно добре. Зад джантите се показват огромните компоненти на спирачната система. Дори при сериозно натоварване тя се представя много добре, като дава прекрасна обратна връзка – подобно на кормилното управление. Ако се движите с висока скорост, ще усетите влиянието на сериозното тегло най-късно при атаката на някой завой. Там дори най-мощният двигател не може да преодолее законите на физиката.

Цената – висока колкото и мощността

Отвътре разликите спрямо по-маломощните версии на Х5 са по-скоро сдържани. Леко променени са само анимираното арматурно табло, скоростният лост и двата червени бутона на волана, с които човек може да управлява подлежащите на свободно програмиране спортни М-режими. Същата операция може да става и посредством менюто за управление с тъчфункцията. С много добро оформление и идеални за дълъг път са спортните седалки, които разполагат и с опционална функция за масаж. Щеще да е хубаво, ако задната седалка беше с по-силно изразени по тялото контури. BMW X5 M струва минимум 248 850 лв., а за версията Competition ще трябва да отделите близо 27 000 лв. отгоре. И ако поръчате някоя и друга екстра, цената без проблем ще скочи до 300 000…

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >