BMW X5 30d: Добре познато, но и изцяло ново

2112
2018

Новото BMW X5 замени своя предшественик след само 5 години. Скъсяването на жизнения цикъл на пръв поглед може да изглежда необичайно, но е продиктувано от изключително бързия напредък в този сегмент – и силната конкуренция. И въпреки че си е добре познатото Х5, новото е почти неузнаваемо – в екстериора, в интериора и при шофиране. Новото Х5 впечатлява с осезаемо по-високо качество на изработката, перфектната шумоизолация и най-вече забележителният комфорт на возене. Малките, къси неравности се филтрират напълно, до водача и пътниците достига информация само за най-грубите дефекти на пътната настилка. И то въпреки нископрофилните гуми. Това впечатление на великолепен комфорт на возене (особено в режим Comfort) се дължи на изцяло новото окачване, което за пръв път се предлага и с въздушни пружини на предната и задната ос – а регулирането на клиренса с общо 8 сантиметра позволява и значително по-амбициозни разходки извън пътя.

Благодарение на новите, по-тесни задни светлини задната част изглежда по-лека и не толкова масивна

Но въпреки категорично насочените към максимален комфорт настройки на окачването новото Х5 осигурява по-висока динамика на управлението от предшественика си – 2,1-тонният SAV преодолява завоите с удивителна лекота и без осезаемо наклоняване на каросерията. Приятно „тежкото“ кормилно управление работи много прецизно и осигурява пълна информация за случващото се около предните колела, а благодарение на завиващите задни колела близо 5-метровият автомобил създава впечатление, сякаш е около 1 метър по-къс и значително по-лек – както в острите завои, така и при маневриране в градски условия. Сцеплението при всякакви ситуации и пътни настилки е образцово, всяко колело винаги получава точно толкова мощност, колкото може да пренесе към пътната настилка. Фамозната 8-степенна скоростна кутия работи още по-бързо и прецизно, не греши никога при избора на предавка и бързо и перфектно се адаптира към стила на шофиране. Познатият редови 6-цилиндров турбодизелов двигател, който продължава да е сред най-фините и изискани агрегати в този клас, се развърта с удоволствие и лекота и впечатлява с мощната си тяга, която не намалява дори и при високи обороти, като в същото време работи удивително тихо и дискретно.

И за финала – още една добра новина: в BMW не са „залитнали“ по пълното тъч-управление и липсата на хардуерни бутони. За разлика от почти всички други директни и индиректни конкуренти практически всички системи могат да бъдат управлявани по класическия начин с натискане на бутони. Това е философията на новата концепция за управление на BMW – функционалните „острови“ от бутони за климатичната, озвучителната система и задвижването/трансмисията/окачването, както и по-малки полета за управление на волана и вратите. В същото време имате избор – интуитивната система BMW Operating System 7.0 позволява максимално лесно управление на функциите на автомобила чрез докосване, жестове, гласови команди и с iDrive.

Новият Live Cockpit Professional с два 12,3-инчови дисплея е изключително прегледен и позволява максимална индивидуализация

ИЗВОД

Всестранен талант: просторно, гъвкаво, много комфортно и в същото време значително по-проходимо спрямо предишния модел. Освен това новото BMW X5 ви глези с мощните и изискани двигатели – както и с типичната за марката радост от шофирането.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин