2017
Porsche Cayenne Turbo е направо екологична „малолитражка“ в сравнение с този SUV на BMW с 12 „гърла“. През 2000 хората от Мюнхен създават уникално Х5 с идеята да „изстрелят“ продажбите на новата моделна линия до небето. За целта тогавашният шеф на M-отдел на марката Алберт Бирман (вече в редиците на Hyundai) „имплантира“ във високия модел машината от колата победител в Льо Ман – V12 LMR. И тъй като в прототипа не се налага поставянето на ограничител за засмуквания въздух, атмосферният агрегат с работен обем 6 л генерира бруталните 700 к.с. и 720 Нм максимален въртящ момент при 5000 об/мин – какви показатели само! За потенциала на машината „загатва“ огромният карбонов капак, в който има въздухозаборник за отвеждане на „жегата“ от двигателя. Х5-цата е решена в семпъл сребрист цвят. „Валяците“ в размер 315/35 потъват в бял дим, когато мощният мотор „изпрати“ своя потенциал към четирите колела. За да бъде свален центърът на тежестта, BMW прави Х5 с 30 мм по-ниска. Задната седалка и тази до шофьора са демонтирани, а за водача е предвидена състезателна, тип „корито“. За адекватно отрицателно ускорение са монтирани специални спирачки. На арматурното табло се мъдри надпис „Карайте само с каска – няма въздушна възглавница!“. X5 Le Mans покорява Нордшлайфе за 7:49 мин.

Голям „джоб“ в предния капак отвежда топлината от моторния отсек. 12-цилиндровият агрегат на „бавареца“ превръща SUV-а в уникален автомобил!