2017
ТЕ СА ВНУШИТЕЛНИ, два динозавъра, луксозни SUV-ове. В края на 2018 г. ще се проведе следващият дуел помежду им. BMW X5 и Mercedes GLE – и двата модела в най-новите си поколения. Следващото X5 (наименование G05) ще се представи като нова интерпретация на Серия 7 със SUV външност, а следващият GLE клас (W 167) ще блесне като благороден и динамичен автомобил.
BMW и Mercedes ще се произвеждат в Щатите – там продажбите на двата модела са най-големи. X5 и M-клас бяха първите премиум всъдеходи, с които бе по-добре да не излизате извън нормалните пътища. Те са уверено моторизирани и много удобни автомобили за нормални пътища. Наследниците им също ще останат верни на тази концепция, като оборудването няма да включва нито понижаващи предавки, нито окачване за офроуд.
Следващото X5 ще бъде базирано както и всички останали X-модели над X1 и X2 на модулната платформа на Серия 3/5/7. Затова е логично, че Mercedes преследва подобна стратегия. И двете решения предлагат ясни предимства като по-голяма ефективност, по-нисък център на тежестта и повече свобода по отношение на оформлението на каросерията. Все пак тук става дума не само за масовия модел, а и за вариантите със скосена линия на покрива X6 и GLE Coupé. Новата платформа ще използват също и BMW X7, както и наследникът на GLS – заедно с деривата Maybach.
100-процентното електрифициране не е тема за двата модела. Въпреки че в SUV-овете има достатъчно място за комплект батерии, предлагането се ограничава само до мек хибрид и Plug-in хибрид. В BMW остават верни на себе и се отказват от комбинацията между 6-цилиндров двигател с вътрешно горене и електромотор. Защо? Тъй като по-големият двигател отделя повече вредни емисии, по-малко престижният 4-цилиндров агрегат е по-смислен. Комбинацията от 2-литров двигател със 184 к.с. и електромашина със 70 кВт дава системна мощност от 280 к.с. при първоначален електрически пробег от 50 километра.
BMW X5 (от края на 2018 г.)
Отличната динамика е характерната черта на BMW. Именно от нея ще се възползват в бъдеще клиентите на новото X5. Средствата за целта са 22-цолови джанти, електрическо балансиране на страничното накланяне, интегрално активно управление x-Steer и интегрираната спирачна система, която е с по-компактни размери и по-добри реакции. Новата концепция за управление на кокпита, концентрирана върху тъчскрийна, свързва уредите, Head-up дисплея и големия монитор в интуитивна и интерактивна единица.
Малко повече мощност и максимален въртящ момент очакваме от дизеловите и бензиновите агрегати. Макар и 4-цилиндровите мотори вече да имат дял от 80 процента при BMW, редовите 6-цилиндрови и V8 двигателите остават част от гамата. Новият X5 M50d ще разполага благодарение на четири турбини с 400 к.с., а наследникът на X5M дори ще има 600. Ще се предлага и разполагащ с 360 к.с. дериват M-Performance.