2022
Германските производители от години създават малко по-дълги версии на своите модели, предназначени само за китайския пазар. Това е въпрос на престиж за клиентите в Поднебесната империя, които обичат да се возят отзад, но не избират луксозни лимузини поради съображения за статус и високите разходи. Версията Li на BMW X5 скоро ще бъде пусната на пазара в Китай.
В модернизирания завод Дадонг на джойнт-венчъра BMW Brilliance Automotive Ltd. в Шенян ще стартира производството на т.нар. Sports Activity Vehicle (SAV), разработен изцяло за местния пазар. Така за първи път моделите на BMW X от луксозния клас ще започнат да се произвеждат в Китай. BMW X5 xDrive30Li и BMW X5 xDrive40Li, които ще се предлагат там от април 2022 г., се характеризират с особено щедро пространство отзад, както и с ексклузивно оборудване. В Спартанбърг oт края на 2022 г. ще бъде произвеждан и първият електрифициран High Performance модел на BMW M GmbH, BMW XM.

Верни на мотото „ Made in China, made for China“, вариантите на BMW X5, произведени в Шенян, ще бъдат насочени към нуждите на клиентите на най-големия автомобилен пазар в света. В сравнение с X5-иците американско производство, те разполагат с междуосие, по-дълго със 130 милиметра. А това допринася за комфорта отзад с увеличеното пространство за краката на пътниците на втория ред. Освен това пасажерите отзад се възползват от по-лесно влизане и излизане благодарение на дългите задни врати.

Серийното оборудване също е съобразено с изискванията на клиентите в Китай, като включва специфични за модела комфортни седалки, с 4 градуса по-голям ъгъл на облегалката на седалката отзад, панорамен стъклен покрив, амбиентно осветление и специфичен за модела M аеродинамичен пакет. Освен това много елементи в интериора са галванизирани, а гнездото за поставяне на смартфон с функция за индуктивно зареждане е оформен по нов начин.
Стандартно моделът разполага с адаптивни амортисьори, а опционално купувачите могат да поръчат при новото BMW X5 xDrive40Li и въздушно окачване отпред и отзад. Версията 30Li използва 4-цилиндров агрегат с 265 „коня“, а 40Li – 3-литров „шестак“ с 333 к.с.
