BMW X4 xDrive30i: караш без да гледаш


17
окт.
2018

КРАСИВ СИ, но затова пък нямаш кой знае какви умения – не можеш да четеш, да пишеш, нито да правиш каквото и да било. Ситуацията с новото BMW X4 е точното обратното на горе написаното. Версията със скосена задница на X3 изглежда малко тромава, но затова пък може доста неща. Затова казваме: по-добре не се заглеждайте много, а веднага се качвайте и потегляйте. Влизаме вътре и веднага след това излизаме. Гледаме отново табелката с обозначение на модела.

Да, това е X4 – от гледна точка на пилота обаче моделът е 1:1 с X3. С фин и функционален кокпит, комфортни и удобни седалки, както и с лесно управление на системата iDrive. След това искаме да излезем от мястото за паркиране и при поглед през рамото установяваме: от средната колона назад тук всичко се различава от X3. Най-вече обзорът назад. Заради значително по-скосената задница и по-внушителните задни колони видимостта назад в X4 не е толкова добра. Още по-странна се вижда особената форма на X4 на седящите на втория ред.

В режим Eco-Pro водачът вижда как при спиране се рекуперира енергия

Още качването там става доста трудно, тъй като заради скосения покрив има опасност да се сдобиете с някоя цицина на главата. Освен това преминаването над калника е трудно – внимавайте да не си изцапате дрехите. След това сядаме върху сравнително обикновена седалка (добре, в X3 не е по-различно), а ако сме с ръст над 1,90 метра, трябва да си наведем главата. Все пак е логично – X4 е по-нисък с 55 милиметра от X3 и предлага отвътре с 50 милиметра по-малко пространство за главите на пасажерите. Същото важи и за багажника, който при сгънати задни седалки побира с две чанти по-малко от SUV-колeгата си X3. Малка утеха за всички, които въпреки това обичат X4: тъй като моделът е минимално по-дълъг, пространството за краката на задната седалка е с 15 милиметра повече. А големият заден капак на модела се отваря до 1,90 метра – с 6 сантиметра по-високо от при X3. Стига с обясненията – стартираме.

Кокпит като в X3: изработката е качествена, а управлението не изисква време за свикване

Нашият X4 xDrive30i не ни оставя никакво съмнение още от първия метър: аз съм BMW. 1,8-тонният модел потегля с лекота и достига темпо 100 след 6,6 секунди. Агрегатът се развърта до 6500 оборота и осигурява максимална скорост от 240 км/ч. Би трябвало да са достатъчни. Особено ако не искате да посещавате твърде често бензиностанцията. По време на нашия тест X4 харчеше 10,3 литра – ако се движите по-бързо, спокойно ще достигнете 15 л/100 км. Все пак 4-цилиндровият двигател е оборудван с филтър за твърди частици и отговаря на нормата за вредни емисии Euro-6d-TEMP. Поведението на модела в завои и при поддържане на идеалната линия е образцово. Във вариант M Sport X (от 122 650 лв.) от седалките до спирачките цари спортен дух. С помощта на дебелия волан управляваме X4 като Countryman, а внушителните 20-цолови джанти (опция, отзад с гуми размер 275/40) никога не губят сцепление; 8-степенната автоматична предавателна кутия сякаш е директно свързана с педала на газта. Така карането в завои доставя удоволствие, макар че X4 не може да надхитри физиката.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >