Тест » BMW X4 25d: красотата не е практична

BMW X4 25d: красотата не е практична

0410
2018

Нека да бъдем разумни… Разговори, които започват по този начин, най-често завършват в другата крайност. Финансово, емоционално и автомобилно. Но това не бива да бъде недостатък. Помислете си за смелите Start-Up-и, страстните афери или колите със скосена каросерия – като BMW X4 25d например. В сравнение с Х3 пъргавото купе притежава само недостатъци – като изключим факта, че изглежда по-специално. Именно различният външен вид е причина клиентите да дават повече пари въпреки по-ниската полезна стойност.

С прецизното си кормилно управление, здраво „захапващите” спирачки и невероятно високото ниво на сцепление Х4 има пълното право да се нарича „спортист” – въпреки че е SUV. Нископрофилните гуми не са подходящи за офроуд

Минимум 97 500 лева излиза Х4 в базовата си версия – т.е. с около повече спрямо аналогично Х3. Дали Х4 действително е по-атрактивно с покрив а ла купе, ще оставим да прецени всеки за себе си. При всички положения обаче „отсечената” задна част ви отнема от мястото за главите отзад и от мястото в багажника, но и ви спечелва повече погледи. Хората се обръщат зад вас и ви гледат – което почти не се случва с Х3. Наистина интересно при това BMW става, когато го покарате.

Седалките обхващат идеално телата и гарантират добра странична опора при бързо шофиране

Брилянтният 8-степенен автоматик, който винаги сме хвалили, върши работата си перфектно и тук, като в екстремни ситуации връща и до три предавки със светкавична скорост, а в комфортен режим оставя двигателя да „мърмори” с малко над 1000 об/мин. Брилянтният 8-степенен автоматик, който винаги сме хвалили, върши работата си перфектно и тук, като в екстремни ситуации връща и до три предавки със светкавична скорост, а в комфортен режим оставя двигателя да „мърмори” с малко над 1000 об/мин. Иначе 4-цилиндровият 2-литров дизел с 231 к.с. на версията 25d върши работата си прилично – но ако искате да се радвате на съвсем безгрижни изпреварвания, ще трябва да заложете на по-скъпата с около 7000 лева 3-литрова версия с „шестак“.

Внимание, опасност от одраскване на вратите! Системата от камери ви предупреждава

Спортното окачване на Х3 е серийно при Х4. Доста стегнато, то осигурява на височкото (1621 мм) SUV-купе, неочаквана стабилност по планински пътища с много завои. За сметка на това с гумите 245/45 возията е твърдичка, макар и не прекалено. Като цяло, Х4 филтрира съвсем прилично „вълните” в асфалта, като не допуска сериозни колебания на каросерията. 20-цоловите джанти не само правят SUV-а да изглежда впечатляващо, но и допринасят значително за брилянтната управляемост – роля за което играе и разпределението на масата в съотношение 50:50. Кормилното управление дава прекрасна обратна връзка и ви съдейства неотлъчно да намерите идеалната линия, а когато сцеплението започне да си отива, ESP позволява съвсем леко плъзгане на задницата, като се намесва достатъчно късно, за да не ви отнеме удоволствието от шофирането. На моменти човек направо не може да повярва, че действително кара машина с тегло около 2 тона!

Брилянтният 8-степенен автоматик, който винаги сме хвалили, върши работата си перфектно и тук, като в екстремни ситуации връща и до три предавки със светкавична скорост,

Извод

Х4 е автомобил за хора, които търсят нещо по-специално. Това е модел, който ще можете да карате всеки ден и да чувствате спортен – въпреки високата каросерия. Единствено, с което ще трябва да се примирите, е стряскащата цена: нашият тестови автомобил струваше над 150 000 лева!

Ако искате повече пространство за главата, си купете Х3 – така ще спестите някой лев

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ