2018
Компактният SUV на BMW остава верен на стила на предшественика си. За мнозина и техниката вероятно ще изглежда почти същата. Бестселърът (всяко трето BMW e Х, а сред тях най-голям дял има Х3) е модернизиран много нежно, поне отвън. Но техниката е напълно нова – новото Х3 споделя платформата си (CLAR – Cluster Architecture) с големите лимузини Серия 5 и Серия 7. И въпреки че пропорциите са сходни, новият модел е пораснал: 7 см по-дълъг, 1,5 см по-широк и по-висок, а междуосието е удължено с около 5 см.
Най-силно е променена предната част на X3. Бъбрековидната радиаторна решетка е огромна и по-изправена, което осигурява мощно присъствие. Активните въздушни клапи в отворите на радиаторната решетка позволяват понижаване на коефициента на въздушното съпротивление до 0,29. Отпаднали са типичните за всички SUV-ове на BMW кръгли фарове за мъгла в бронята – те са заменени с издължени LED светлини. Отзад всички модификации на Х3 ще бъдат оборудвани с двойни ауспухови накрайници, по един от всяка страна, независимо от двигателя под предния капак.
И колкото и леко да е променена външността, толкова забележимо е повишението на качеството в интериора – всичко е напълно ново и много изискано. BMW Display ключът, мултифункционалното арматурно табло, големият тъчскрийн над средната конзола, управлението с жестове, безжичното зареждане на смартфони – всичко това вече ни е познато от Серия 5 и 7. Позицията на седене и ергономията са на високо ниво, благодарение на удълженото междуосие мястото отзад е предостатъчно. Багажникът е по-практичен и по-добре използваем, гениално решение е отделението за щората под товарния под – тя най-сетне може да е винаги с вас, а не да остава в гаража или в килера, когато се налага да превозвате по-обемисти товари.
Пъргавият 2-литров дизел в комбинация с ненадминатата 8-степенна автоматична трансмисия, стегнатите настройки на окачването, великолепно директното и прецизно кормилно управление и пониженото с 55 кг тегло гарантират прекрасни изживявания при шофиране. Още след първите метри забравяте колко високо всъщност е Х3. Седалките с добра странична опора ви позволяват да се интегрирате напълно в Х3 и да се почувствате много близо до пътя – почти като в спортен автомобил. Голям напредък е постигнат и при шумоизолацията – дори и при висока скорост в интериора е осезаемо по-тихо.
И още нещо: благодарение на платформата CLAR Х3 заимства целия пакет асистиращи системи от Серия 5 и компания, движи се из града почти автономно и е първият SUV в сегмента, който може да сменя лентата на движение напълно автоматично.
Извод
Напредъкът при Х3 е изключителен – благодарение на новата платформа то вози почти като спортна лимузина, като в същото време има и много добри възможности извън пътя и впечатлява с гъвкавостта и пригодността за всекидневието на голямо комби.
Двигател 2-литров 4-цилиндров турбодизелов Мощност 140 кВт (190 к.с.) при 4000 об/мин Макс. въртящ момент 400 Нм при 1750-2500 об/мин Разход 5,0 л/100 км Д/Ш/В 4716/1897/1676 мм, междуосие 2864 мм Макс. скорост 213 км/ч 0–100 км/ч 8,0 сек Емисии 132 г/км CO2 , Eвро 6 Цена от 95 300 лева