BMW X3 M Competion/X4 M Competition – SUV с динамика на спортен автомобил


15
юни
2021

BMW M GmbH освежава своите High Performance модели на Sports Activity Vehicle BMW X3 и на Sports Activity Coupé BMW X4 две години след въвеждането им на пазара. Освен нови дизайнерски елементи, заимствани от модернизираните BMW X3 и BMW X4, специфичните за М промени, както и нова концепция за управление новото BMW X3 M Competition (среден разход на гориво: 11,0 – 10,8 л/100 км според WLTP; CO2 емисии (комбинирани): 251 – 241 г/км според WLTP) и новото BMW X4 M Competition (среден разход на гориво: 10,8 – 10,7 л/100 км според WLTP; CO2 емисии (комбинирани): 247 – 243 г/км според WLTP) предлагат още по-мощна тяга. Увеличеният с 50 до 650 Нм максимален въртящ момент на най-мощния редови шестцилиндров бензинов двигател на BMW с 375 кВт/510 к.с., който вече се монтира и на други модели на BMW M, осигурява и по-бързо с 0,3 секунди до 3,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч. BMW X3 M Competion и BMW X4 M Competition имат динамиката на нивото на мощни спортни автомобили. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. В комбинация с опционалния M Driver’s Package максималната скорост е ограничена до 285 км/ч. Въвеждането на пазара на новите модели стартира от август 2021 година.

Пъргав и базиран на опита от моторните спортове

Редовият шестцилиндров двигател на BMW X3 M Competition и BMW X4 M Competition вече се оборудва с кования олекотен колянов вал от моделите BMW M3 и M4. Благодарение на екстремно устойчивата си на усукване конструкция той позволява пренасянето на особено високия въртящ момент, като в същото време благодарение на по-ниското си тегло и понижението на въртящите се маси повишава и пъргавината на двигателя. Тестваната на състезателните писти охладителна система на редовия шестцилиндров двигател е съобразена с изключително високата мощност на двигателя и освен централния включва и още два, разположени отстрани радиатора. Освен това се монтират допълнителен радиатор за моторното масло и отделен охладител на трансмисионното масло. Концепцията на снабдяването с масло, базирана на опита на BMW M GmbH от моторните спортове, е насочена към динамично шофиране по състезателна писта. Масленият картер с оптимизирано тегло на двигателя е оборудван с две камери и интегриран всмукателен канал. Допълнителното засмукване се осигурява от управляема маслена помпа, която черпи масло от по-малкият маслен картер, който служи като обемен буфер. По този начин се гарантира сигурно снабдяване с масло дори и при екстремни странични и надлъжни ускорения.

M спортна изпускателна система и осемстепенна трансмисия M Steptronic

Серийната М спортна изпускателна система на BMW X3 M Competition и BMW X4 M Competition обогатява характерния за BMW M автомобилите звук на задвижването с подчертано сонорно звучене, най-вече при интензивно натоварване и при високи обороти, като в същото подчертава акустиката до особено емоционално изживяване при неограничена пригодност за всекидневието. Безстепенно регулируемите клапи на М спортната изпускателна система осигуряват много богато на варианти разгръщане на звука. Пренасянето на мощността на High Performance двигателя серийно е поверено на осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Освен напълно автоматични превключвания на предавките тя позволява и ръчно, секвенциално превключване. То може да се извършва както от новия М селектор на трансмисията на средната конзола, както и от лостчетата на волана. В ръчен режим са възможни многократни низходящи превключвания до най-ниската възможна предавка, за да може да се ползва спирачният ефект на двигателя. При ускорение дори при развъртане на двигателя не се активира принудително възходящо превключване.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин