2022
ВСЕКИДНЕВИЕ С дължина от 4,71 м и широчина от 1,89 м X3 е с размерите на първото поколение на X5. Актуалното X5 е дълго 4,92 метра и широко два метра. Това може да се окаже проблем при търсене на място за паркиране; повечето подземни гаражи и паркинг сгради не са особено подходящи за тази цел. X3 е приятно просторен дори и отзад, но X5 разполага с няколко сантиметра повече във всички посоки. Също и в багажника. X3 побира до 1600 литра, а X5 с разделен на две заден капак дори до 1870 литра. Само в X5 от BMW са поставили две сгъваеми седалки за третия ред (доплащане от 3437 лева).


ШОФИРАНЕ Препоръчваме 3-литровия редови 6-цилиндров дизелов агрегат. Мощен, култивиран и тих, със сонорен звук. Както винаги фамозната 8-степенна автоматична трансмисия на ZF превключва бързо и нежно. Динамичните характеристики и на двата модела са изключително уверени. X3 се управлява по-пъргаво и е по-маневрено, като дори и с адаптивни амортисьори (2022 лева) притежава по-стегната настройка на окачването. Някои възприемат директното прецизно управление като нервно. X5 с въздушно окачване (4245 лева, не се предлага за X3) вози по-меко и остава по-спокоен. Все още с отлична управляемост – забележително за този размер и за това тегло.
Разходи Става скъпо. X3 xDrive30d стартира от 114 600 лева, а X5 xDrive30d – от 144 150 лева, като и двата модела са оборудвани с двойно задвижване, автоматични скорости и други екстри. Пакет офроуд (включва четири режима на движение, блокаж на диференциала и предпазна кора за дъното на автомобила, 5964 лева) се предлага само за X5, също както и задните завиващи колела (2527 лв.). Тегличът струва при X3 – 2325 лева, а при X5 – 2426 лева. По време на теста X3 харчеше 7,5 литра дизел на 100 км, а X5 – 8,3 литра, като с оглед на динамичните характеристики и двете стойности са доста прилични.