2023
Един Performance автомобил с неподражаеми М характеристики заема върховата позиция в моделната гама на новото BMW X1. Новото BMW X1 M35i xDrive съчетава базирана на спонтанната радост от шофирането автомобилна концепция на компактния Sports Activity Vehicle (SAV) с типичната за М динамика, пъргавина и прецизност на поведението на пътя. Неговият четирицилиндров двигател е от най-новото поколение на BMW Group Efficient Dynamics и благодарение на технологията M TwinPower Turbo развива мощност от 221 кВт/300 к.с. в Европа и дори 233 кВт/317 к.с. в САЩ и на някои други пазари.
Новото BMW X1 M35i xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди. Максималната му скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Специфичното М окачване, което за пръв път при Performance модел включва и опционална M Compound спирачна система, както и интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive осигуряват уверена динамика. Спортният профил на новото BMW X1 M35i xDrive проличава както в екстериора, така и в интериора. Новият модел се отличава с ексклузивни дизайнерски елементи и оборудване, които първоначално бяха запазени само за High-Performance автомобилите на BMW M GmbH. Те включват двете двойки ауспухови накрайници на изпускателната система, както и опционалните М спортни седалки с осветено лого на М.

Новото BMW X1 M35i е пионер и при дигиталните технологии. То е сред първите модели, които са оборудвани с новия BMW iDrive с ,,QuickSelect“ и BMW Operating System 9. Въвеждането на пазара на новото BMW X1 M35i xDrive стартира от октомври 2023 година в САЩ. Доставките в Европа започват от ноември 2023 година. Върховият модел ще се произвежда заедно с другите варианти на новото BMW X1, включително напълно електрическото BMW iX1, в завода на BMW Group в Регенсбург.
Нов четирицилиндров двигател в особено мощен вариант
Най-мощният вариант на четирицилиндровия бензинов двигател от най-новото поколение осигурява мощността, която гарантира вълнуващата динамика на новото BMW X1 M35i xDrive. Въведените спрямо предишните поколения иновации при двигателя включват т. нар. горивен процес на Miller, ново оформление на всмукателните канали и горивните камери, както и новости при управлението на разпределителните валове, запалителната система и отвеждането на отработените газове. Сред специфичните за М особености на двулитровия двигател са и новият, особено здрав колянов вал, оптимизираното смазване за каналите за охлаждане на буталата, както и основните лагери, които са заимствани от редовия шестцилиндров бензинов двигател от най-ново поколение. Модернизацията на технологията M TwinPower Turbo включва и повишаване на мощността на системата за свръхпълнене и охлаждането на нагнетявания въздух, както и Dual впръскване за оптимална горивна смес. Освен това двигателят е оборудван с променливо управление на разпределителните валове VANOS с оптимизирано подаване на масло към актуатора и напълно променливото управление на клапаните VALVETRONIC.

Агрегатът развива максималната си мощност в диапазона от обороти между 5 750 и 6 500 об/мин. Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение между 2 000 и 4 500 об/мин. Темпераментното разгръщане на мощността на новия четирицилиндров двигател се съпровожда от емоционалния звук на специфичната за М изпускателна система. Новото BMW X1 M35i xDrive е първият Performance модел на BMW M GmbH, оборудван с две двойки ауспухови накрайници. Те са интегрирани отдясно и отляво в задната броня, с което най-мощният компактен SAV заимства един типичен елемент от High-Performance автомобилите на BMW M.
Седемстепенна трансмисия Steptronic с два съединителя и M Sport Boost
Монтираната в новото BMW X1 M35i xDrive седемстепенна трансмисия Steptronic се отличава с особено висока динамика на превключванията. Лостчетата на волана позволяват спонтанни ръчни намеси с избора на предавка. За особено динамични междинни ускорения на разположение е функцията M Sport Boost. Когато водачът задържи лявото лостче за поне една секунда, всички настройки на задвижването и окачването се насочват към максимален спортен дух.

Сцепление и пъргавина на най-високо ниво: задвижване на четирите колела BMW xDrive , механичен блокаж на предния диференциал
Интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive гарантира винаги ситуативно разпределение на мощността между предните и задните колела. Системата е свързана постоянно със системите за контрол на окачването. Чрез електрохидравличен Hang-On в рамките на милисекунди мощността може да бъде подадена и към задните колела, за да се осигури осезаемо повишение на сцеплението, стабилността по курса и типичният за BMW спортен дух. Системата за задвижване на четирите колела на новото BMW X1 M35i xDrive се подпомага от интегрирания в седемстепенната трансмисия Steptronic механичен блокаж на предния диференциал. Той служи за намаляване на разликите в оборотите на предните колела. С блокажа си от до 26% той повишава както сцеплението по нестабилни настилки или лоши метеорологични условия, така и пъргавината и динамиката на управлението при спортно шофиране по завои.
Продължете на следващата страница