BMW X1 срещу VW Tiguan: Тест на мощни дизелови SUV-ове

Най-мощните дизелови агрегати в компактните SUV-ове на BMW и VW – тествахме ги

3011
2016

НЯМА НАЧИН ДА НЕ СТЕ БИЛИ В ПЛАНИНАТА. Вероятно там сте пили и прясно мляко. Не от супермаркета, а от фермерите. Издоено от кравата, охладено. Колко е вкусно! Защо? Тъй като най-вероятно е било „петпроцентово“ сурово мляко. Именно на него се дължи добрият вкус.

Който си пада по пълноценното изживяване и при управлението на SUV-ове, няма нужда да ходи чак до Алпите. Качествени продукти има и във Волфсбург. Например: Tiguan TDI в топмодификацията му. Това значи 2.0 TDI SCR и максимален въртящ момент от 500 нютонметра. Позволихме си солидна доза от разполагащия с 240 к.с. супер-SUV. За сравнение на вкусовете сме докарали и продукт от Бавария. От Мюнхен ни изпращат разполагащия с 231 к.с. BMW X1 xDrive25d. X1 също е с мощен дизелов агрегат под капака – от 2 литра работен обем са изтръгнати 450 нютонметра въртящ момент. Кой мощен компактен SUV ще ни се понрави повече накрая, ще си проличи след теста по точки.

За съжаление, ако искате да опитате от най-вкусните продукти на автомобилостроенето в раздела за компактни SUV-ове: Tiguan 2.0 TDI с 240 к.с. не струва под 80 845 лева. Ако добавите и важни екстри като активен асистент за запазване на пътната лента, пакет навигация + аудиосистема или теглич, ще се доближите до 90 000 лева. От BMW също не дават нищо даром в тази лига на мощността. X1 стартира от 82 450 лева, като също както и VW е оборудван с автоматични скорости и двойно задвижване – но без пълна гама от асистенти и богато мултимедийно оборудване. Навигационната система с голям монитор и трафик информация в реално време струва 7180 лева, а целият пакет от практични асистенти (включително активна намеса в управлението на асистента за запазване на пътната лента) е с цена от 4000 лева. При тези цени няма място за каквито и да било слабости.

BMW X1

Класическо BMW с концепция за управление през въртящия се/натискащ се превключвател iDrive. Вляво е бутонът за превключване на режимите на движение. Те променят момента на превключване на трансмисията, характеристиките на двигателя, управлението и настройката на амортисьорите. Практичен тест с каси с минерална вода. Пространството за краката отзад е на прилично ниво

Продължете на следващата страница …

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв