2025
Дизел, двойно задвижване и много техника – така оборудвани германските SUV-ове не са никак евтини. Дали новият VW Tiguan ще изхвърли от ринга BMW X1?
Синьото е цветът на невинността – но недейте да се заблуждавате. BMW X1 и VW Tiguan водят здрава битка. Като компактни SUV-ове те трябва да умеят всичко: да бъдат тихи на дълъг път, да бъдат удобни, да могат да натоварят някои неща, да бъдат маневрени и практични в града. И тъй като въпреки доста самоуверените си цени двата модела са сред най-продаваните в своя клас, инженерите са получили право да разработят и монтират всичко, което се побира в каросерия от 4,5 м. Кой произвежда по-добрия автомобил?
КАРОСЕРИЯ: ТУК TIGUAN ВАДИ СВОИТЕ КОЗОВЕ
Форматът на наскоро обновения Tiguan остава непроменен. Дължината му е 4,54 м – на нея моделът предлага образцово място. Задната седалка може да се регулира, облегалката й да се настройва отделно и да се сгъва. Отзад е доста просторно – вместимостта на багажника е от 652 до 1650 л. Субуферът на опционалната аудиосистема Harman/Kardon все пак оставя място за резервно колело, макар и да не позволява на двойно регулиращия се товарен под да заеме най-долна позиция. X1 също се представя добре и е достатъчно гъвкав и е напълно подходящ за пътуване през отпуската на четирима души. Ориентираното към водача арматурно табло и високите седалки напомнят на събрата по марка – вана Серия 2 Active Tourer. Въпреки това X1 е по-малък отвътре – отпред и отзад е по-къс с по 4 см, а обемът на багажника му също не е особено впечатляващ (500 до 1545 л).

BMW X1: ПОРАСНАЛ, НО ВСЕ ОЩЕ ДИНАМИЧЕН
Типичното усещане за BMW присъства изцяло – баварците знаят какво трябва да направят, за да го постигнат. От една страна, това са спортните седалки: твърдо тапицирани, но въпреки това не и неудобни, с възможност за многостепенна настройка до намиране на подходящата позиция. Типични за BMW са и дебелият волан и „забързаният“ звук на мигачите. Е, това е въпрос на вкус, за разлика от нещо, което определено ще ви хареса: разполагащият с 211 к.с. 2-литров дизелов агрегат, който се развърта много приятно за мотор на самовъзпламеняване и мобилизира сравнително рано (при 1500 оборота в минута) своите 400 Нм. Други данни: спринтът до темпо 100 км/ч става за 7,3 сек, а максималната скорост е 225 км/ч. Това, че се задоволява с разход (по време на теста) от 5,7 л на 100 км въпреки двойното си задвижване, е впечатляващо.


Продължете на следващата страница