2017
ТУК Е ЯСНО как изглеждат нещата. Става дума за SUV-ове от класа на 4,5-метровите, тоест победителят трябва да е дизеловият вариант, нали? Не! Въпреки че 20d със своите 190 к.с. задвижва Х1 доста прилично, а 400-те Нм максимален въртящ момент му позволяват да изпреварва с лекота и колони от камиони, двигателят със самовъзпламеняване не е нашият най-добър приятел в този дуел. Той работи малко шумно, липсва му лекота в горния диапазон на оборотомера, а и разходите му не са ниски.
При 20i настроението ни се покачва. Сонорно работещ, разполагащият със 192 к.с. 2-литров ни кара да открием въодушевлението от бензиновите агрегати. Турбодвигателят ускорява от място до 6000 оборота, като в случая важни са не само двете десети от секундата, с които изпреварва дизеловия мотор до темпо 100. Нито по-високата с 4 км/ч максимална скорост. Става дума за лекотата, с която работи и се справя във всяка ситуация. 8-степенната автоматична трансмисия разпределя предавките отлично, а двойното задвижване уверено се справя с всяка задача, докато 4-цилиндровият мотор се отличава със спортна експлозивност.
Освен това бензиновият агрегат се справя доста прилично с разходите. Естествено, че харчи повече от дизеловия – 8,2 спрямо 6,9 л/100 км. С което отделя повече вредни емисии CO2. В ценовата листа обаче е с около 3000 лв. по-евтин. Добавка, която не може да бъде компенсирана при продажба на старо от 20d. След 4 години и пробег от 60 000 километра дизеловият вариант струва с около 500 лв. повече от 20i.