BMW R nineT Urban G/S: ново издание на легендарното ендуро


12
окт.
2020

Развиващото 50 к.с. R 80 G/S (1980-1987) е емблематичен модел в историята на мотоциклетите BMW. Това е първото ендуро с повече от един цилиндър, първото ендуро за дълги пътувания и първото серийно BMW с „монолост“ окачване. Освен това легендата печели престижното рали „Дакар“ в категорията на двуколесните през 1981, 1983, 1984 и 1985 г. С оглед на всичките тези успехи BMW няма избор освен да направи модел за почит на легендата – и той се казва BMW R nineT Urban G/S.

Казано по-точно, R nineT Urban G/S е „само“ разкрасена версия на R nineT Scrambler. Но пакетът от подобрения се е получил доста успешно.

Цветовете на „бабата“ пасват идеално на Urban G/S. Гуми с едър грайфер можете да получите срещу доплащане

Визията на легендарната „баба“ явно е пренесена доста лесно върху BMW R nineT. Високият преден калник, маската при фара с ветробран и резервоарът са боядисани от BMW в бял цвят. Освен това Urban G/S има сини стикери по резервоара и класическа червена седалка, която би седяла прекрасно и на R 80 G/S. Стъпенките и стоманеният лост на спирачката идват от света на ендуро мотоциклетите и според BMW трябва да подскажат, че Urban G/S е подходящ и за лоши пътища. Затова „баварците“ предлагат като опция специални джанти, гуми с едър грайфер, алуминиева защита на двигателя, както и пластмасови защитни елементи за ръцете.

Цената на модела стартира от 25 700 лв.

За задвижването се грижи познатият 2-цилиндров боксер с работен обем 1170 куб.см, от който са „извлечени“ 110 конски сили и максимален въртящ момент 116 Нм. Той бива постигнат при 6000 об./мин. По официални данни на производителя максималната скорост е 217 км/ч. Надали обаче повечето клиенти, към които е насочен мотоциклетът, някога ще я достигнат.

По данни на BMW максималната скорост е 217 км/ч

Вероятно hardenduro ездачите ще се намръщят, когато разберат, че Urban G/S е базиран на R nineT – т.е. новото BMW не е замислено като сурова офроуд машина. Дори и в това отношение обаче моделът е ориентиран към своя исторически предшественик. R 80 G/S също използва базата на шосейно BMW – и още навремето е хвален заради „якия“ боксер и добрите си настройки, но и критикуван заради ограничените си възможности извън пътя. С теглото си от 221 кг Urban G/S не би се чувствал добре на някое трасе за мотокрос. Идеалното поле за действие на машината би била някоя крайбрежна улица през лятото. На която определено ще съберете погледите на околните. Стига да можете да си позволите машината, която струва минимум 25 700 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >