BMW M850i: кошмарът на Panamera


31
дек.
2019

BMW M850i Gran Goupé е бързо, сърдито и политически некоректно. Предпочита обаче да прави радостта от шофирането перфектна. AUTO BILD го тества

Електрификация? Не, по-скоро V8. CO2? Не са малко при тестов разход от 11,8 литра. Разум? Безпомощен е срещу тези 530 к.с. Признаваме, че BMW M850i Gran Goupé не дава подходящите отговори по наболелите въпроси на нашето време. Но може би най-красивите. За всички, които не се прехласват по Porsche Panamera, Tesla или Серия 7.

Каросерията на M850i дава ясен израз на намеренията на модела

Още бруталният силует с огромни вентилационни отвори, широките задни колони и внушителният спойлер на „бавареца“ дават ясен знак, накъде бият нещата. Посоката е една – в най-лявата лента на магистралата. Дългият 5,09 метра автомобил излъчва увереност, а адаптивните му амортисьори ви предпазват от всякакви пропуски на строителите на пътя. Страничните не се чуват дори и при висока скорост: Gran Coupe може спокойно да се движи с 240 км/ч, докато вътре пасажерите слушат на аудиосистемата Bowers & Wilkins „Лебедово езеро“.

Дори с голямото Coupé V8-двигателят не се затруднява

Звучи доста диво и сякаш от друго време? Разбира се! Но за хората с бензин в кръвта M850i Gran Coupé е може би последното яко парти преди махмурлука. Да набримчиш още веднъж разполагащия с 530 к.с. битурбо V8 мотор – ако ще даваме газ, то тогава нека бъде подобаващо. На тестовата отсечка джентълменът може да се развихри и да се държи като хулиган. В спортен режим двутонният автомобил сменя посоката като топче за пинг-понг на силен вятър. Досега не е имало толкова лесно владеещ се модел като 850. Двойното задвижване с блокаж на задния диференциал винаги оставя на задницата достатъчно пространство за игра, за да се намеси след това нежно и сигурно незабелязано.  

Цената е също толкова спортна, колкото и автомобилът

Ако държите на повечето място и уменията, можете да се откажете в спортния режим от всички „помощници“ и можете да се насладите на Серия 8 със задно задвижване – както винаги перфектна във всяка една ситуация е спортната автоматична трансмисия на ZF. Тази предавателна кутия е уникална. Цената на M850i Gran Coupé започва от 245 000 лв., а когато прибавим и някоя друга екстра към тестовия автомобил, бързо надхвърляме 300 000 лв.  

Извод на Малте Бютнер: „BMW M850i Gran Coupé е тежко, лакомо и скъпо. Затова пък удоволствието от шофирането, динамиката и любовта към детайла са впечатляващи. По-добре просто няма как. Резултатът е радост от шофирането в най-чистия си вид.“ 

Оценка от теста на AUTO BILD: 5+

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >