BMW M8 (E31): ракетата с 550 к.с., която никога не „излетя“

Добре скрито, единственото произведено BMW M8 (E31) се спотайва в секретните халета на M GmbH. Спортното купе с 500 к.с. никога не „узрява“ дотолкова, че да влезе в серийно производство – въпреки че V12 е идеален за машината!

0506
2017

Прототипът на BMW M8 (E31) изглежда съвсем семпло, отличава се от серийните си събратя главно по огненочервения си цвят и най-вече – по това, което крие под капака. Луксозното купе притежава „съставки“, които ще накарат не само очите на заклетите BMW-фенове да светнат. С идеята да пуснат на пазара М8 през 1990 г. хората от M GmbH разработват на базата на двигателя М70 (който се поставя на тогавашната Серия 7), „могъщия“ V12 с означението S70. Официални технически данни за BMW M8 никога не са изнасяни – но според слуховете задвижващият агрегат развивал oколо 550 к.с.! Много модерната за онези времена 6-степенна ръчна трансмисия се грижи за прехвърлянето на мощността към задните колела – и при правилна работа с нея луксозното купе трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 сек. Максималната скорост също не е ясна – запознати са мнение, че при всички положения става въпрос за над 300 км/ч. Стига М8 да бъде пуснато „на свобода“…

С оглед на ограничените продажби на Е31 не е чудно защо М8 остава в една-единствена бройка, която отвън се различава съвсем леко от „редовите“ версии. Огледалата с форма на капка и раздутите калници, които малко напомнят на легендарното М3 Е30 и не на последно място – големите въздухозаборници пред задната ос, отличават М8 от цивилните му братя. Забележително е, че М8 (Е31) няма нито един спойлер – нито отпред, нито отзад. По този начин луксозното купе остава вярно на линията си. В купето прави впечатление алкантарата, в която са облечени цялото арматурно табло, вратите, централната конзола и карбоновите седалки.

И макар че BMW M8 (E31) никога не стига до конвейера, а остава само уникат, притежание на M GmbH, машината намира своя „лайт“ събрат в лицето на 850CSi. Модифицирана версия на двигателя S70 обаче работи не само в „бавареца“, но и в суперспортиста McLaren F1. Историята на М8 обаче не приклюва дотук – а напротив, продължава: защото от BMW обявиха, че при всички положения ще пуснат новото М8. Засега не е ясно дали с V8- или с V12-мотор.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин