2016
В лицето на M760Li xDrive в Женева BMW представя своя нов флагман с V12-мотор. Бъдещата топмодификация на Серия 7 генерира 600 к.с. и максимален въртящ момент 800 Нм.
Турбодвигателят е изцяло нова разработка. Докато агрегатът предшественик на 760Li в предпоследното поколение на Серия 7 (F01) извличаше 544 к.с. от 6 литра работен обем, сега кубатурата е увеличена. При G11 (както е вътрешнозаводското означение на новата „седмица”) моторът е 6,6-литров с 600 „коня”. В комбинация с ориентираното към задната ос двойно задвижване и преработения 8-степенен автоматик M760Li „спринтира” за 3,9 сек от 0 до 100 км/ч. Който поръча опционалния M Driver’s Package, ще получи автомобил без електронно ограничение на скоростта – развиващ 305 км/ч. Иначе ускорението спира при 250 км/ч.
Комфортът не остава на втори план
В луксозния лайнер интегралното активно управление е серийно. Ексклузивно за топверсията има нова ауспухова система с клапи, осигуряваща прекрасен звук. Въпреки спортната ориентация на колата BMW обещава комфорт на върхово ниво. Действително, окачването Executive Drive Pro трябва да подобри динамиката, но без да ощетява значително возията. За лукса в интериора допринасят кожата напа и изисканите велурени стрелки. Системата за забавление на втория ред места се предлага само за дългата версия M760Li. Освен това върховата моторизация е комбинирана с М спортен волан, нови лайстни на праговете и скоростомер, разграфен до 330 км/ч.
Визуално разпознаваем като топмодификация
Отвън мощната Серия 7 се разпознава по 20-цоловите М джанти и аеродинамичния пакет с новите дизайнерски брони. Различни детайли – като „бъбреците” отпред и някои декоративни решетки, са решени, както и джантите, в цвят Cerium Grey. За незапознатите ориентир ще бъдат емблемите V12 на С-колоните и моделното означение на задния капак. На всички, които това не им харесва, BMW предлага опцията V12 Excellence. С нея без доплащане М аеродинамичният пакет отпада и Серия 7 получава допълнителна доза хром. Освен това луксозният лайнер се оборудва с 20-цолови джанти Individual, а ауспухът не е толкова „гръмогласен”. Засега BMW не дава информация нито за старта на продажбите, нито за цените.