BMW M5 G90 с мощност, по-висока от обявената?

2511
2024

На измерване върху „дино“ в САЩ серийно BMW M5 G90 постига резултат доста над 800 к.с. Дали става въпрос за изключение или за регулярен казус?

На BMW M5 G90 не му е лесно: седмото поколение на M5 отнесе огромна доза хейт в социалните медии. Причината се крие във високото тегло: новото BMW M5 тежи 2435 килограма, което го прави с над половин тон по-тежко от неговия предшественик!

Причината за екстремното вдигане на теглото е новото задвижване – BMW за първи път пусна M5 като хибрид. Поради все по-строгите разпоредби за вредните емисии, 4,4-литровият V8 битурбо е с по-ниска мощност от тази на предшественика F90: вместо 625-те к.с. в M5 Competition (M5 CS е с 635 к.с.), 8-цилиндровият двигател сега мобилизира „само“ 585 к.с.

Тъй като по-ниската мощност със сигурност не би зарадвала разглезените по отношение на „конете“ почитатели на M-ки, M GmbH реши да „подпомогне“ V8 с електромотор, интегриран в 8-степенната автоматична скоростна кутия. Той генерира допълнителни 197 к.с. и 280 Нм, но в комбинация с батерията с капацитет 18,6 кВтч тежи над 400 килограма!

727 к.с. по официални данни за BMW M5

Въпреки системната мощност от 727 к.с. и въртящия момент от 1000 Нм, новото M5 не ускорява значително по-добре от предшественика: 3,5 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч и 10,9 секунди за ускорението от 0 до 200 км/ч може и да са феноменални стойности сами по себе си, но старото M5 Competition с по-ниска мощност ги „бие“ с една десета от секундата.

Но има надежда! След основателната, но вече досадна дискусия за теглото, сега за M5 G90 има положителни новини. В САЩ тунинг компанията IND Distribution измери на дино изцяло новото М5 – и достигна до впечатляващ резултат!

Шаси-динамометърът отчете 696,13 к.с. (около 706 к.с.). Но тук трябва да внесем уточнението, че става въпрос за мощността, измерена на колелата, а производителите дават в официалните данни тази на двигателя. По правило докато мощността на двигателя стигне до колелата, има около 15 процента загуби поради триене (защото докато стигне до колелата, мощността пада). Това означава, че мощността на двигателя на серийното M5 G90 трябва да бъде малко под 820 к.с., т.е. с почти 100 к.с. повече спрямо заводската спецификация.

И други BMW-та са регистрирали подобни постижения

Между другото, M5 не е първото BMW, при което бива отчетено „разминаваме“ в конските сили: преди около две години няколко BMW M4 CSL значително „надскочиха“ официалните си технически спецификации след измервания на шаси-динамометри по различни краища на света. Вместо обещаните 550, понякога те мобилизираха над 600 к.с.

Но да се върнем на BMW M5 G90: няма кой клиент да се оплаче, че мощността е по-висока от обявената. А след първите тестове на новото M5, критиките към високото тегло станаха значително по-малко.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин