Новини » BMW M5 става още по-мощно

BMW M5 става още по-мощно

1005
2018

Новото BMW M5 Competition (среден разход на гориво: 10,8 л/100 км; СО2 емисии: 246 – 243 г/км)* поставя нови стандарти по отношение на динамиката в своя сегмент. Повишената спрямо стандартното M5 с 19 кВт/25 к.с. до 460 кВт/625 к.с. мощност, още по-спонтанните реакции и специфичните настройки на окачването гарантират изживяване от шофирането, което винаги е вдъхновено от моторните спортове. Тягата на двигателя позволява на новото BMW M5 Competition да постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди. Скорост 200 км/ч от място се постига за 10,8 секунди. Модернизираният специфично за модела V8 двигател с работен обем 4,4 литра и технология M TwinPower Turbo разгръща максимален въртящ момент от 750 Нм в още по-широк оборотен диапазон – от 1 800 до 5 800 об/мин.

Специфичните за модела тампони на двигателя с по-висока твърдост на новото BMW M5 Competition осигуряват значително по-стегнато свързване на двигателя с каросерията. Това се отразява осезаемо на стабилността.

Пренасянето на мощността е поверено на осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Освен това новото BMW M5 Competition се оборудва със специфично за М задвижване на четирите колела M xDrive и активен М диференциал на задната ос. Централно управляваното взаимодействие на двете системи оптимизира сцеплението, пъргавината и стабилността.

Системата M xDrive, която подава повече мощност към задните колела, осигурява идеалните предпоставки за контролиран дрифт. Освен това в новото BMW M5 Competition освен M Dynamic Mode на разположение са и три режима, оптимизирани за шофиране на писта: 4WD, 4WD Sport и 2WD с чисто задно задвижване и деактивирана система за стабилност DSC.

Окачването, което е прецизно настроено към мощностната характеристика на двигателя, гарантира прецизно контролируема управляемост дори и в граничен режим. Сред специфичните за модела особености са снижаването на каросерията със 7 мм, индивидуалната хидравлика на амортисьорите и по-твърдите пружини, по-големият ъгъл на страничен наклон на предната ос, както и модифицираните носачи и стабилизатори на задната ос. Освен това серийното оборудване на новото BMW M5 Competition включва и ексклузивни, ковани 20-цолови М алуминиеви джанти с гуми с различен размер на предната и задната ос.

Изразителните дизайнерски елементи подчертават ексклузивността на новото BMW M5 Competition. В допълнение към BMW Individual High Gloss Shadow Line гланцирано черни са рамката на бъбрековидната радиаторна решетка, декоративните решетки на типичните за М хриле, задният спойлер и корпусите на огледалата. Черната емблема „M5“ на капака на багажника е допълнена с надпис „Competition“.

Индивидуалната атмосфера в интериора на новото BMW M5 Competition се осигурява от черните предпазни колани с дискретни ленти в цветовете на BMW M GmbH и специфичните за модела стелки. При стартиране на автомобила на арматурното табло се изобразява надпис „M Competition“.

С въвеждането на пазара на новото M5 Competition се налага и нова продуктова категория. В бъдеще BMW M GmbH ще предлага най-мощните варианти на своите High Performance автомобили като самостоятелни модели. Новият статус взима под внимание индивидуалния характер на BMW M5 Competition. С това започва най-новата глава в история на успеха, която се продължава последователно с конфигурирания специфично за модела пакет M Competition включително повишаване на мощността за актуалното BMW M5 и с ексклузивното BMW M5 Competition.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ