BMW M4 CSL ще наследи M3 CSL

2005
2022

С M4 CSL BMW eпускат екстремна версия на своето спортно Coupe. Тук леката конструкция среща още по-голяма мощност. Информацията за това свръх-M4!

Coupé, спорт, лека конструкция. Три неща, които отприщват емоциите. И обикновено са неразделна част от най-атрактивните спортни Coupé-та. Съкращението CSL (означава точно тези три неща) досега се предлагаше само при 3.0 CSL и M3 CSL. Сега обаче ще се появи и CSL номер 3 – новото M4 CSL. Точно за петдесетия юбилей на BMW M GmbH и почти две десетилетия след M3 CSL (2003)

Червени акценти за M4 CSL

Външният вид на M4 CSL определено е спортен. Това BMW диша по-свободно през „бъбреците” си, а карбоновият преден спойлер осигурява налягане на притискане на предната ос. 

„Бъбреците” са с червени рамки, броните и праговете също са подчертани с червен цвят, по покрива има червени линии, а спирачните апарати също са в червено. Джантите на CSL са 19-цолови отпред /20-цолови отзад със специално разработени за CSL гуми Cup 2 R. M4 CSL е получил от инженерите интегриран заден спойлер.

Задните светлини са лазерни – и шест години след M4 GTS с OLED-техника в задните светлини показват най-модерните възможности през 2022 г. Крайните ауспухови тръби на титановата уредба са класически разположени.

Интериор: без задна седалка, но затова пък с мрежи за каските

Опционалните M Carbon- седалки тип корито на М3 и М4 изглеждат почти меки на фона на тези на CSL.

Ако искате да седите по-ниско или по-високо, трябва да отидете до сервиза, за да ви настроят седалката! Затова пък вътрешното пространство на CSL предлага серийно волан с тапицерия от алкантара, мрежи за каските и мокет вместо задна седалка.

По-малък клиренс

Естествено при суперспортното M4 смъкването на окачването с 8 милиметра е въпрос на чест. Леката конструкция при M4 не е само част от името – M4 CSL е по-лек с няколко клица. От шумоизолацията са спестени 15 кг, карбоновите седалки тип корито редуцират масата с 24 кг. Освен това е отпаднала задната седалка, а централната конзола е направена изцяло от карбон. Тоест, от M GmbH са намалили теглото в сравнение с това на M4 Competition със 100 килограма. Със собствено тегло от 1625 килограма M4 CSL тежи значително по-малко от M4Competition, но все пак трябва да признаем, че не е супер-леко.

Двигател и динамични характеристики: по-голяма мощност за специалния модел на BMW

Повишеното налягане на пълнене (2,1 вместо 1,7 атмосфери) и промененото управление на двигателя осигуряват страхотна форма на редовия 6-цилиндров битурбо агрегат S58. На разположение са 550 к.с. и 650 Нм максимален въртящ момент. Трансмисията е 8-степенна автоматична, а задвижването – на задните колела.

Резултатът: 3,7 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч, 7 секунди по-късно се движите с 200 км/ч. Максималната скорост е 307 км/ч.

Цена и бройка: само 1000 екземпляра ще пусне BMW M GmbH

Разбира се, че от M GmbH искат немалко пари за всичко това. За M4 CSL от BMW искат поне 330 000 лв. Също така от CSL III ще бъдат произведени само 1000 екземпляра. Както изглежда, CSL ще продължи да предизвиква силни емоции.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин