BMW M4 CSL: лазер, лек, апетитен!

2010
2022

COUPÉ, СПОРТ, ЛЕКА КОНСТРУКЦИЯ. Или съкратено на немски: CSL. Баварските инициали за спортни Сoupé-та с гаранция за удоволствие празнуват след BMW 3.0 CSL (1971) и M3 CSL (2003) третия си модел с M4 CSL за 50-ия юбилей на M GmbH. „C“ сега означава Competition, но това няма значение, стига спортът и леката конструкция да са запазени.

M-инженерите са оборудвали M4 CSL със спойлер на капака от стъклофазер-карбон и две по две, съвсем немалки крайни ауспухови тръби

Части от прозрачен карбон по предния капак, голям брой червени акценти от червените спирачни апарати до покрива от карбон-стъклофазер и специфичните за CSL джанти с гуми Cup 2 R (19-цолови отпред/20-цолови отзад) правят модела доста атрактивен. Смъкването на окачването с 8 милиметра, специфичната за CSL кинематика на осите, новата предна ос трябва да увеличат удоволствието от шофирането. Отзад за първи път блестят лазерни светлини, а четири титанови ауспухови тръби обещават подобаващ звук.

Само карбоновите седалки тип корито спестяват 24 килограма от теглото. Странична опора: здрава и подобаваща за CSL
Кой се нуждае от задна седалка в CSL, мокетът изглежда добре, а мрежите за каските са повече от резонни

Фиксирани карбонови седалки тип корито с брутално залепване на тялото – и така са елиминирани допълнителни 24 килограма в сравнение с M4 Competition. Ако искате да седите на по-високо или по-ниско, трябва да посетите сервиза за настройка на позицията. Чудесно! Освен това CSL предлага волан, тапициран с алкантара, мрежи за каските вместо задна седалка и CSL лога и централна конзола от карбон. 100 килограма са спестили хората от M GmbH в сравнение с M4 Competition, но собствено тегло от 1625 килограма въпреки това не е супер лека конструкция.

„Лекарствата“ срещу това са повишено налягане на свръхпълнене (2,1 вместо 1,7 атмосфери) и променено управление на двигателя. Така редовият 6-цилиндров битурбо мотор разполага с 550 к.с. и 650 Нм максимален въртящ момент, които чрез 8-степенна автоматична трансмисия се предават към задните колела. Резултатът: 3,7 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч. Само седем секунди по-късно автомобилът се движи с 200 км/ч. А максималната скорост е 307 км/ч. Това, че M4 CSL може да се движи не само направо, го доказва времето за обиколка на „Нордшлайфе“. Със 7:20,207 минути моделът е най-бързото BMW за нормални пътища. Всичко това обаче си има цена и тя е поне 330 000 лв. Освен това този CSL ще бъде произведен само 1000 пъти.

На репортера Фишер му харесва: волан с тапицерия от алкантара, лостчета от стъклофазер-карбон, карбонова централна конзола и серийно без постелки

ИЗВОД

Строго лимитиран, солидна цена, невероятни динамични характеристики. M4 CSL притежава изключителен потенциал за въодушевление – макар и да не е чак толкова култов, колкото M3 CSL.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин