2025
#46 вече е на 46 години и BMW M има перфектния подарък за отбелязване на рождения ден на деветкратния световен шампион по мотоциклети и настоящ пилот на BMW M, Валентино Роси (ITA): BMW M4 CS Edition VR46 (комбиниран разход на гориво: 10,2 л/100 км; комбинирани CO2 емисии: 232 г/км в WLTP тестови цикъл, клас CO2: G) *. Това ексклузивно издание, произведено в завода на BMW Group в Динголфинг, се предлага в два отличителни дизайнерски варианта: Sport и Style. Самият „Доктор“ лично участва в процеса на проектиране на двете версии, като и двете ще бъдат произведени в ограничен брой от 46 автомобила. Световноизвестният номер, който е запазена марка на Роси, присъства на няколко места в интериора и екстериора на BMW M4 CS Edition VR46 — например вратите и покрива, изработен въглероден композит (CFRP).
Закупуването на BMW M4 CS Edition VR46 е свързано с ексклузивно преживяване, включващо лична среща с Валентино Роси в неговия дом – моторното ранчо VR46 в Тавулия (ITA) – и BMW M Driving Experience на състезателната писта Misano (ITA).

„Няма друга марка, в чието ДНК да са толкова дълбоко вкоренени моторните спортове, както при BMW M. Горд съм, че съм пилот на BMW M и споделям тази страст. Фактът, че сега има специално издание VR46, в което участвах от самото начало на процеса на проектиране, ме кара да се гордея. Когато видя BMW M4 CS Edition VR46 на пътя или на състезателната писта по-късно, ще бъде много вълнуващо“, казва Валентино Роси за специалния модел и сътрудничеството с BMW M.
Ексклузивни лакови покрития BMW Individual и специални екстериорни и интериорни детайли
Един от начините, по които BMW M4 CS Edition VR46 се различава от BMW M4 CS (комбиниран разход на гориво: 10,2 л/100 км; комбинирани емисии на CO2:232 г/км в WLTP цикъл, клас CO2: G) * са двете ексклузивни бои BMW Individual, които перфектно се съчетават с многото открити карбонови повърхности, като вдлъбнатините в капака. Други отличителни черти включват множество изключителни екстериорни и интериорни детайли. Цялостната цветова концепция на двете дизайнерски версии е вдъхновена от предпочитаните тонове на Валентино Роси и изразителния му визуален стил. Например, версията „Sport“ има покритие в Marina Bay син металик, като от двете страни на автомобила е изписано огромно „46“ в по-тъмния металик Tanzanite Blue. В дизайнерския вариант „Style“ каросерията се предлага в матов металик Frozen Tanzanite Blue, като „46“ този път е в Frozen Marina Bay Blue металик. В знак на предпочитаната цветова схема на Rossi, контурът на бъбрековидната решетка на BMW M и една от спиците на V Spoke кованите М джанти, която показва позицията на вентила на гумата, са боядисани в ярко жълто, както и спирачките с лого M и акцентна лента над рамката на вратите на варианта „Sport“. Карбоновият покрив – подобно на страните на автомобила, боядисани на ръка – е макриран с голямо лого нVR46 (също в жълто, разбира се) и подписа на Роси. Капакът на багажника има надпис VR46.

Жълтите акценти продължават в интериора на BMW M4 CS Edition VR46, който е предимно в цвят Night blue. M Carbon седалките тип корито се предлагат с тапицерия от кожа Merino в цветовата комбинация black/night blue. Акцент в Sao Paulo yellow в зоната на раменете от алкантара създава изключителен контраст. Подглавниците, подобно на лайстната на прага на вратата, имат видимо жълто лого VR46. Освен това M Alcantara воланът с три спици и скосен в долната част обръч се предлага с жълти контрастни шевове и жълт централен маркер. На централната конзола от карбон на всеки автомобил Edition VR46 има знак с надпис „1/46“, идентифициращ всеки екземпляр Sport или Style, като един от ограниченита серия.
Шестцилиндров редов двигател с мощност 405 кВт/550 к.с.
Биещото сърце на BMW M4 CS Edition VR46 е високооборотният 3,0-литров шестцилиндров редов двигател с M TwinPower Turbo технология. В основата на изключителния му потенциал са технологиите от моторните спортове. Повишаването на максималното налягане на нагнетявания въздух от двата Mono-Scroll турбокомпресора до 2,1 бара, както и специфични за модела настройки на управлението на двигателя му дават възможност да развива максимална мощност от 405 кВт/550 к.с., която се предава на пътя чрез осемстепенна трансмисия M Steptronic, интелигентната система за задвижване на всички колела M xDrive и активен M диференциал.
Светкавичното разгръщане на мощността и оптимизираното сцепление позволяват на автомобила да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и от 0 до 200 км/ч за 11,1 секунди. При използването на „1- Foot – Rollout “ метод измерването на ускорението ** цифрите биха отчели 3,1 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч и 10,8 секунди за 0 до 200 км/ч. Ускорението от 80 до 120 км/ч отнема 2,6 секунди на четвърта предавка и 3,3 секунди на пета предавка. Максималната скорост на модела, който се предлага с включен в стандартното оборудване M Driver пакет, е електронно ограничена до 302 км/ч.

За отличната реакция на двигателя допринася специфичен за модела монтаж на двигателя с повишени честоти на пружината. Твърдата връзка между силовия агрегат и конструкцията на автомобила позволява особено директно предаване на мощността му към задвижващия механизъм всеки път, когато водачът натисне газта. Системата за подаване на масло – подобно на охладителната система – е проектирана да се справи със специфичните предизвикателства при шофиране на писта, включително постоянно високи обороти и екстремно странично ускорение. Доставянето на мощност на двигателя е придружено от емоционално вълнуващ звук, генериран от двойната изпускателна система, която разполага с електрически управляеми клапи, изработеното от титан задно гърне с оптимизирано тегло и типичните за М две двойки ауспухови накрайници, лакирани в черен мат.
Специфична за модела настройка за технологията на шасито и системите за управление
Технологията на шасито за новото BMW M4 CS Edition VR46 е настроена точно към експлоатационните характеристики на двигателя, цялостната концепция на автомобила и балансираното разпределение на теглото. Индивидуалната кинематика на окачването, както и специфичните стойности на камбъра, амортисьорите, допълнителните пружини и стабилизатори оптимизират прецизността на кормилното управление, пренасянето на силите на странично водене, реакциите на окачването и амортисьорите, както и воденето на колелата. Електронно управляваните амортисьори на адаптивното M окачване също се предлагат в специфична за модела настройка, както и електромеханичното управление M Servotronic с променливо съотношение и интегрираната спирачна система.
46 — търговска марка на изключителен състезател
Номер 46 съпътства Валентино Роси през цялата му изключителна кариера като мотоциклетист и пилот и се превръща в запазена марка, по-разпознаваема от прякорът му „Докторът“ или „Il Dottore“. Валентино избира 46 от началото на кариерата си, по примера на своя баща Грациано Роси, който се състезава с мотоциклети с този номер, като не го заменя дори с номер 1, когато става световен шампион и получава, това право.

Валентино Роси печели първата си световна титла в клас 125cc през 1997 г. Две години по-късно той добавя титлата в клас 250cc. През 2000 г. той прави крачката нагоре към най-високата категория Гран При, клас 500cc, в която е световен шампион през 2001 г. На следващата година тази категория е заменена от класа MotoGP, а Роси остава доминиращата сила. До 2005 г. той добави още четири световни титли, а номера осем и девет следват през 2008 и 2009 г. С тези девет световни титли и не по-малко от 115 победи Grand Prix, той е един от трите най-успешни мотоциклетисти в историята и световна икона в света на моторните спортове. VR46 се превръща в негова световна запазена марка, а родният град на Роси Тавулия дори намалява ограничението на скоростта в града от обичайните 50 км/ч на 46 км/ч в негова чест.
Пилот на BMW M works от началото на 2023 г.
След приключване на мотоциклетната му кариера в края на сезон 2021 г., Валентино Роси насочва вниманието си единствено към автомобилните състезания, като участва в множество тестове в състезателни автомобили от Формула 1 и гостува в ралита и състезания за издръжливост. От началото на сезон 2023 той е пилот на BMW M wokrks, като дава най-доброто от уменията си на волана на BMW M4 GT3 за BMW M Team WRT в различни серии, включително GT World Challenge Europe и Световното първенство за издръжливост на FIA (FIA WEC) — което включва 24-те часа на Льо Ман (FRA). В началото на февруари 2025 г. той завършва на второ място с BMW M4 GT3 в 12те часа на Bathurst (AUS), откриващия кръг на Intercontinental GT Challenge (IGTC) през този сезон.
Ексклузивна среща с Валентино Роси в Италия
Изключителен бонус, към закупуването на BMW M4 CS Edition VR46, е възможността за много специално двудневно изживяване в Италия. Първият ден включва посещение на моторното ранчо VR46 в Тавулия, включително барбекю и възможност за разговор с самия Валентино Роси. Вторият ден е на световната писта на Мисано Марко Симончели, където се провежда специален BMW M Driving Experience с най-новите модели BMW M. Роси, зад волана на BMW M4 GT3, печели състезанията GT World Challenge Europe Sprint Cup на домашната си писта през 2023 и 2024 г.