BMW M4 Competition: 450 „коня“ подканват към дрифт

Мощност, 20-цолови джанти, спортно окачване и блокаж: новият пакет Competition променя М4 – и то най-вече за добро. Ние тествахме купето с вратите напред

0908
2016

Изглежда, хората в Мюнхен са малко притеснени. И най-вече – хората от M GmbН, които сякаш в началото подценяваха C 63 S Coupe. На тяхно място и ние щяхме да бъдем – защото купето от Щутгарт се оказва истинска заплаха за баварците. BMW обаче не се предава и отвръща на атаката: М4 получава специален пакет Competition, който прекрасно допълва невероятния баланс на колата и нейната управляемост без да я прави прекалено „остра“.

Редовият битурбо „шестак“ се държи като спортен атмосферен мотор

“Ъпгрейдът“ излиза 14 600 лева – не е малко, но си струва. Мощността е вдигната до 450 к.с., окачването е получило нова настройка, модифициран е блокажът на диференциала, колата идва с 20-цолови джанти с GTS-дизайн, спортна ауспухова система в черен хром, както и сензационални спортни седалки, които дават на шофьора възможност да седи по-ниско и по-стабилно в колата. Всъщност е нормално човек да си мисли, че 19 „електронно генерирани“ допълнителни конски сили не обръщат света. В случая с М4 обаче тази промяна се оказва доста определяща за динамиката. Новата карта за управление на мотора прави поведението му доста по-различно – за разлика от своите „цивилни“ събратя, които „тръгват“ почти от обороти на празен ход, Competition се държи малко „сдържано“ в ниските обороти. Чак след 2500 об/мин редовият шестак „стъпва“ на своите максимални 550 Нм и до 5000 об/мин напомня за мощен атмосферен агрегат. Измерените стойности подкрепят това субективно усещане.

С пакета Competion граничната зона получава контур

С 4,0 секунди за ускорението до 100 км/ч и с 12,9 – до 200, версията Competition е с една, респективно с четири десети по-бърза от базовата модификация – и се доближава до AMG, което „прави 200“ за 12,7 сек. Благодарение на по-дебелите гуми колата спира и по-добре. Естествено, тази машина създава най-голямо удоволствие при дрифт, на границата на сцеплението. Пушещите гуми, окачването и блокажът правят познатата „напречна динамика“ една идея по-добра. Граничната зона сякаш получава контур и шофьорът може по-лесно да я „напипа“ и да вкара и държи автомобила в нея. Кормилното управление с три степени на настройка реагира невероятно добре. Времето за обиколка на нашето тестово трасе е брилянтно – 1:36,89 мин, половин секунда под това на AMG.

Човек не трябва да очаква от М4 „талант“ за дълги пътувания

По отношение на звука това М4 сякаш страда от криза с идентичността. От една страна, то има серийната изпускателна система, произвеждаща абсолютен миш-маш от тонове, от друга – клиентите могат да поръчат Performance, която е по-гръмогласна от агитката на „Манчестър Юнайтед“. При Competition е избрана елегантна комбинация от двата варианта: малко по-шумна и по-сонорна от серийната, но не и така натоварваща като Performance.

Изненадващо, 20-цоловите джанти не влошават драстично комфорта на возене. Разбира се, това не променя факта, че във всекидневието М4 вози доста стегнато – дотолкова, че „късите удари“ в окачването дори доставят удоволствие. Пресметливците ще кажат, че за 14 600 лева отгоре човек може да си купи Dacia Sandero. Кому обаче е нужно Sandero, щом може да има пакета Competition?

Данни за автомобила BMW M4 Competition
Двигател 6-цил. редови, битурбо
Разположение отпред надлъжно
Работен обем 2979 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 331 (450)/7000
Литрова мощност 151 к.с./л
Нм при об/мин 550/2350-5500
Задвижване Задно
Трансмисия 7-степ. с два съединителя
Предни спирачки 400 мм/вентилирани
Задни спирачки 380 мм/вентилирани
Предни гуми 265/30 R 20
Задни гуми 285/30 R 20
Размери Д/Ш/В 4671/1870/1383 мм
Измерени стойност
0-100 км/ч 4,0 сек
0-200 км./ч 12,9 сек
60-100 км/ч, 4-та/5-та пред. 3,6/5,5 сек
80-120 км/ч 5-та/6-та/7-ма пред. 4,5/6,2/10,4 сек
Спирачен път
от 100 км/ч студени сп. 34,0 м
от 100 км/ч топли сп. 32,6 м
Макс. скорост 280 км/ч
Тестов разход 12,0 л/100 км
Тегло/пол.товар 1632/408 кг
Относителна мощност 3,6 кг/к.с.
Цена на тестовия автомобил 188 500 лв.

Извод

В момента няма нито един друг производител, който да разработва спортните си пакети с толкова старание, колкото BMW. Competition M4 не само е по-динамично и по-приятно за каране, но и съвсем подходящо за ежедневно шофиране.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин