BMW M3 Touring: (почти) така изглежда моята мечта M3!

3006
2022

На фестивала Goodwood Festival of Speed 2022 BMW отпразнува първата премиера на първия M3 Touring. Като го видях там изложен, веднага поисках да си взема вкъщи.

Едва при шестото поколение на М3 BMW се осмелиха и пуснаха Touring. Точно за 50-годишния юбилей на М се състоя премиерата на модела – на Goodwood Festival of Speed 2022. Публиката искаше да види точно такъв модел – перфектен във всяко едно отношение.

Аз обаче ще ви обясня, защо смятам това M3 за (почти) перфектния за мен модел. Е, разбира се, ако имам излишни 195.000 лв.

M3 Touring с 510 к.с. и 500 литра товарен обем

Още самата форма на каросерията е перфектна. Много мощност, много място – това е идеалната комбинация. 510 к.с. и 500 литра товарен обем. Освен това смятам, че Touring изглежда по-добре от седана.

Гениален цвят

Индивидуалният лак „Daytona Violett“ е абсолютна мечта – определено изпъква на сиво-черната обикновеност. Освен това цветът цитира историята на BMW.

Черно-белият интериор отива идеално на цвета на каросерията – затова бих го поръчал. Макар, че бялата кожа е доста трудна за поддръжка.

Здраво хващащи карбонови седалки

Карбоновите седалки тип корито на М8 са монтирани и в M3 Touring. Така или иначе са ви необходими здраво захващащи седалки при 3,6 секунди за спринта до 100 км/ч и напречното ускорение.  

Това, че M3 Touring се предлага само във вариант Competition с двойно задвижване и 510 к.с., е разбираемо. Автомобилът няма да бъде предлаган в Северна Америка, в Европа автоматичните трансмисии вече отдавна преобладават, има смисъл да се предлага топмоторизацията.

Има два малки недостатъка

Дали в Гудууд всъщност бе моето мечтано M3? Почти. Исках да променя две неща за перфектното M3. Карбонов вместо стъклен покрив, както и стоманени вместо керамични спирачни дискове. За стъкления покрив няма какво да се направи – M3 Touring не се предлага с карбонов. Жалко.

Керамичните спирачни дискове се доплащат. Да, издържат повече. Когато трябва да ги сменяте обаче, ще ви излезе много скъпо.

Моментът на натискане и усещането при стоманените са по-приятни. Освен това при студени спирачки действието не е от най-добрите, а да не говорим при дъжда. А все пак Touring е автомобил за всекидневието.

Накрая трябва да кажа: Благодаря ви, BMW, че най-после пуснахте M3 Touring!

Мориц Дока

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв